Předseda hnutí ANO Andrej Babiš není dobrý šéf opozice. Ve vysílání CNN Prima NEWS se na tom shodli marketéři Vilém Rubeš a Karel Křivan. Pokud chce Babiš ještě uspět, bude prý muset přebudovat celý tým. Vyloučení dnes již bývalého Babišova spolupracovníka Marka Prchala z profesního sdružení kreativců Rubeš označil za „morální kopanec“.
Po Babišově neúspěchu v prezidentských volbách se mluví o jeho možném odchodu z politiky. Sám poslanec a šéf ANO to naznačil tím, že ze sociálních sítí smazal své funkce a místo nich si do popisku napsal „občan ČR“. „Babiše práce poslance nebaví, nehodí se na ni. Navíc si myslím, že není ani moc dobrým šéfem opozice,“ uvedl ve vysílání CNN Prima NEWS marketér Karel Křivan.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: V ANO to vře. Babiš jede jen ego a kašle na nás, i když za něj nastavujeme krk, zní z hnutí
Pokud chce Babiš v politice ještě uspět, měl by podle Křivana přebudovat tým a najít způsob, jak oslovit aktivnější voliče. „Jemu se stalo to, že ho aktivní část veřejnosti zásadně odmítá, a to je pro něj, jako člověka, který chce řídit zemi, složité,“ sdělil Křivan.
Boj mezi zakladatelem a následovníky
Podle marketéra Viléma Rubeše ale nelze Babiše v rámci hnutí ANO nahradit. „Je to jeho produkt. Jak Karel Havlíček, tak Alena Schillerová mají své kvality a reputaci, ale jsou vnímáni jako někdo, kdo použil ANO jako ‚výtah‘ dostat se do zajímavých pozic,“ popsal Rubeš s tím, že ANO je nyní v situaci, ve které je občas každá korporace. „Začíná boj mezi zakladatelem a následovníky,“ míní Rubeš.
Křivan ale nepředpokládá, že by se Babiš stáhl z předních pozic strany. „Pokud zůstane v politice, tak zůstane dominantní v hnutí ANO. Na mě by ale jako nový vůdce nejlépe působila Alena Schillerová,“ sdělil Křivan. Podle něj je na ní vidět, že ji práce poslankyně baví a navíc dobře komentuje.
Morální kopanec pro Prchala
Podle Rubeše bude Babiš muset vyřešit několik problémů. „Jeho osoba bude vždy polarizující. Bude mít složité sestavit marketingový tým kolem sebe,“ sdělil Rubeš. Babišův tým totiž v posledních dnech opustili například Marek Prchal, Tünde Bartha nebo Vladimír Vořechovský. Podle Rubeše je ale porážka vždy důvodem k vyhození marketérů.
Marketingový odborník Marek Prchal byl také vyloučen ze sdružení kreativců. Ani to mu ale podle Rubeše neznemožní pracovat ve svém oboru. „Je to něco jako spolek zahrádkářů. Vyhození z tohoto spolku ho profesně neohrozí. Pro Prchala to je rána ve smyslu morálního kopance,“ řekl Rubeš.