Rozhovor s šéfem rohlíku Novákem
Předvánoční atmosféra vrcholí a s ní také poslední přípravy na nejmilejší svátky roku. Finišují tak nákupy dárků, zdobení vánočních stromků i přípravy na štědrovečerní hostinu. Právě pochoutky na vánoční hodování si rok od roku stále více lidí objednává raději pohodlně online. Šéf jednoho z internetových supermarketů Olin Novák v Novém dni na CNN Prima NEWS popsal, jak Češi Vánoce vnímají a jak moc se na svátky připravují dopředu.
Rohlík.cz se zákazníků zeptal, co pro ně vánoční období znamená. „Více než polovina dotázaných vnímá tradici rodinného setkání velmi pozitivně. Je to něco, na co se mohou těšit. Naopak velmi málo si spojují Vánoce s plýtváním jídlem,“ prozradil Novák. Tři čtvrtiny zákazníků vnímají svátky jako období pečení cukroví a těší se na tradiční štědrovečerní večeři.
Podle Nováka lidé dbají přes Vánoce více na kvalitu a čerstvost potravin, které nakupují. „Vedou nápoje – káva, čaj a alkohol. To říká 80 procent dotázaných. Následují exkluzivní sety a kvalitnější potraviny. Lidé nad 60 let ale dávají i vánoční cukroví,“ nastínil šéf on-line supermarketu.
Vánoce ale často bývají také obdobím stresu. Snad každý zná nákupy na poslední chvíli v přeplněných obchodních centrech či supermarketech. „Pevně věřím, že lidé zažijí Vánoce na pohodu,“ popřál Novák Čechům. Řada lidí se vyhýbá frontám právě nakupováním on-line.
Lidí není nikdy dost
I když internetové supermarkety – i kvůli pandemii – personálně posílily, ani to nemusí stačit „Před měsícem jsem tvrdil, že jsme připraveni. Ale pak jsme museli dát na sociální sítě výzvu, že hledáme kolegy. Nastoupilo dalších 150 lidí a těm moc děkuji,“ řekl Novák.
V reakci na vládní opatření a zavřené vánoční trhy se Rohlík.cz rozhodl podat pomocnou ruku i trhovcům. „Dlouhodobě spolupracujeme s malými farmáři a podnikateli, takže bylo jasné, že jim musíme pomoct. Naší výzvu na Facebooku vidělo přes 2 miliony lidí. Dostali jsme během několik hodin přes 800 mailů,“ prozradil.
„Necelou stovku z nich jsme dostali na náš web, dalším čtyřem stovkám jsme zpropagovali jejich stránky. Prodali jsme zatím zboží v hodnotě jeden a čtvrt milionu, další milion máme ještě v zásobách,“ uvedl Novák.
Rozšíření výdejních boxů
Rohlik.cz do konce února zdvojnásobí počet venkovních samoobslužných výdejních boxů ze stávajících 23 na 45. Nově Rohlik Pointy umístí například na vlaková nádraží nebo pobočky České pošty. Výdejní boxy využívají také například Alza, Zásilkovna, Česká pošta, PPL nebo WeDo.
Venkovní samoobslužné výdejní boxy Rohlík využívá od podzimu minulého roku. Za poslední měsíc jich spustil sedm. Čtyři z nich na čerpacích stanicích MOL v Praze, další na pražském Hlavním nádraží. Jeden z čerstvě spuštěných výdejních boxů funguje u stanice metra Střížkov. Samoobslužný box Rohlík také nedávno umístil do areálu nemocnice v pražském Motole. Další budou spuštěny během několika dnů ve Svitavách a v Mohelnici.