Zoufalství a vztek Čechů v Řecku. Let se ruší, poraďte si sami, zpražila je aerolinka

Češi uvázli na letišti v Řecku.

Češi uvízli v Řecku

Na letišti řeckého ostrova Skiathos uvázly ve večerních hodinách desítky Čechů. Společnost, která měla let zajistit, poslala turistům jen SMS zprávu o jeho zrušení a následně doplnila, že ani náhradní ubytování pro ně nemá a obstarat si ho mají sami.

Vyčerpání, zlost i zoufalství. Češi, kteří se měli v sobotu vracet z dovolené na řeckém ostrově Skiathos kolem sedmé večer, až po několika hodinách zjistili, že jejich let neproběhne podle plánu. „Až z aplikací o letovém provozu jsme zjistili, že v tu chvíli má let asi hodinové zpoždění. Nikdo nám to nedal vědět. Zpoždění se pořád protahovalo a protahovalo,“ popsala pro CNN Prima NEWS jedna z cestujících.

ČTĚTE TAKÉ: Mastná pokuta za močení do moře? Turisté se plánům oblíbené dovolenkové destinace vysmívají

Nakonec dostali od letecké společnosti jen SMS zprávu o úplném zrušení letu kvůli globálnímu výpadku. „Tady vidíte přesně, jak je nízkonákladová společnost už připravená nic nekompenzovat, protože do té zprávy vložila úžasnou větu, že zrušení letu bylo způsobeno výpadkem. Dneska jsme nějaké dva, tři dny po výpadku. To znamená, že už je to jenom výmluva,“ uvedl místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

Uschovejte si účtenky

„Bylo nám řečeno, že buď si počkáme na další let společnosti Ryanair, který byl ale volný až za týden. Druhou možností je, že máme požádat o vrácení peněz a sehnat si lety sami. To samozřejmě vyvolalo mezi lidmi zděšení,“ popisovala dále Češka.

Společnost přitom původně uvázlým Čechům přislíbila, že jim zajistí náhradní ubytování, jenže místo toho přišla další šokující SMS zpráva. „Bohužel v blízkosti letiště není žádné volné ubytování. Nemůžeme sehnat žádné volné pokoje na noc. Litujeme tohoto výsledku a doporučujeme, abyste si zajistili vlastní dopravu a ubytování. Uschovejte si účtenky a zašlete výdaje na tento odkaz,“ stálo ve zprávě.

Zpožděné kufry musí lidé reklamovat sami, brání se cestovky. Na jaké kompenzace vzniká nárok?

Ohledně zpožděných kufrů na letišti mohou poradit svým klientům cestovní kanceláře, reklamaci zavazadel nebo případnou kompenzaci nákladů si ale cestující musí vyřídit sami – právní vztah je mezi cestujícím a leteckým dopravcem. Potvrdil to místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež spolu se zástupci z cestovních kanceláří a pojišťoven. Cestující podle nich mají nárok na kompenzaci například základních hygienických potřeb a oblečení, musí si ale uschovat účtenky.

To ale na řeckém ostrově, kde je jen pár desítek ubytovacích míst, z nichž ale byla už většina v tu dobu obsazená, byl téměř nadlidský úkol. Za normálních okolností by takový problém měla řešit cestovní kancelář, jenže čeští turisté na ostrov letěli po vlastní ose. A bude tedy na nich, aby si od aerolinky vymohli patřičnou kompenzaci.

Pojistěte si všechno

„Pokud se jim podaří prokázat, že jídlo, ubytování a podobné věci byly v přímé souvislosti s tím ‚neletem‘, tak jim letecká společnost musí všechno proplatit. Vzhledem k tomu, že se takovéto situace opakují čím dál častěji, není od věci domluvit si pojištění šité přímo na míru,“ doporučil advokát Jan Černý.

Když se redakce CNN Prima NEWS pokoušela zkontaktovat aerolinku, přišla jen automatická odpověď, která ji odkázala na komunikaci v pracovní dny. Jak to bude s kompenzací, která by se měla vztahovat i na ušlý zisk v práci, do které měli turisté v pondělí nastoupit, se tak zřejmě dozví nejdříve příští týden.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: České kempy zažívají renesanci navzdory cenám, tvrdí expert. Řekl, kde je prostor ke zlepšení

Tagy: