Dva američtí turisté si na řeckém ostrově Mykonos, který hojně navštěvují i Češi, zašli do plážové restaurace. Po návratu z dovolené je čekal šok, když přišel výpis z kreditní karty. Za dva drinky jim podnik naúčtoval 800 eur, tedy zhruba 20 tisíc korun. Podle manažera podniku si za to pár může sám, informují zahraniční média.
Americký pár si v restauraci DK Oyster objednal dva nápoje. Následně turisté zjistili, že jeden je přišel na 51 eur (1 200 korun). Šok pokračoval po příjezdu do Států. Z výpisu banky zjistili, že návštěva podniku je přišla dohromady na 800 eur. „Totální podvod,“ napsala rozčílená žena v recenzi podniku na stránce TripAdvisor.
ČTĚTE TAKÉ: Turisté v Řecku odpalovali ohňostroj z paluby soukromé jachty. Zapálili ostrov a utekli
„Než odejdete, ujistěte se, že jste dostali svůj účet a zkontrolovali svou kreditní kartu, protože vám účtují příliš mnoho,“ pokračovala žena v recenzi. Spolu s nápoji si totiž zabrali dvě lehátka, o kterých je personál měl informovat, že jsou zdarma, pokud si objednají jídlo nebo pití.
Zpožděné kufry musí lidé reklamovat sami, brání se cestovky. Na jaké kompenzace vzniká nárok?
Ohledně zpožděných kufrů na letišti mohou poradit svým klientům cestovní kanceláře, reklamaci zavazadel nebo případnou kompenzaci nákladů si ale cestující musí vyřídit sami – právní vztah je mezi cestujícím a leteckým dopravcem. Potvrdil to místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež spolu se zástupci z cestovních kanceláří a pojišťoven. Cestující podle nich mají nárok na kompenzaci například základních hygienických potřeb a oblečení, musí si ale uschovat účtenky.
Manažer restaurace DK Oyster Dimitrios Kalamaras reagoval prohlášením, že ceny byly zobrazeny a páru „poradil“, aby se zdržel jakýchkoliv obvinění. Dodal, že návštěvníci jsou povinni utratit minimální částku výměnou za lehátko zdarma, proto jsou vyzváni, aby si před zadáním objednávky zkontrolovali ceníky, píše web 24ur.
Nejedná se zdaleka o první negativní recenzi podniku, informuje Daily Mirror. Na stránce TripAdvisor jich jsou dokonce stovky. Kvůli častým stížnostem připojil web TripAdvisor už minulý rok k restauraci bezpečnostní varování: „Byli jsme informováni o nedávných zprávách v médiích týkajících se této restaurace, které se nemusejí odrážet v uvedených recenzích. Při plánování své cesty si proto raději vyhledejte další informace.“
V roce 2022 podaly matka a dcera žalobu na restauraci poté, co jim bylo účtováno více než 590 eur za dva koktejly a krevety. Jejich právník tehdy tvrdil, že zaměstnanci restaurace zákazníkům vyhrožovali, když odmítli příliš vysoký účet zaplatit. V srpnu 2023 byli cenami znechucení i italští turisté, kteří za čtyři nápoje a jedno jídlo zaplatili 700 eur, píše 24ur.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Skončili jsme v Řecku bez kufrů, stěžují si Češi. Kolaps v Praze postihl i Terezii Tománkovou