Prestižní průzkum: CNN Prima NEWS je v TOP 3 nejdůvěryhodnějších komerčních médií v Česku

Záběry z předvolebních debat před eurovolbami 2024 na CNN Prima NEWS

CNN Prima NEWS slaví 4. narozeniny a chystá několik novinek

Každoroční mediální studie think tanku Reuters Institute, který spadá pod agenturu Reuters, zařadila CNN Prima NEWS mezi tři nejdůvěryhodnější soukromá zpravodajská média v Česku. Vyplývá to ze šetření, které se zaměřilo na největší mediální značky u nás. Čtenářům a divákům děkujeme, že zpravodajství CNN Prima NEWS důvěřují čím dál více.

Média v Česku mají za sebou další turbulentní rok. Docházelo ke změnám vlastníků médií a v newsroomech se začala uplatňovat umělá inteligence, vypočítává Reuters Institute for the Study of Journalism hlavní jevy, které formovaly mediální svět v posledním roce.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Eurovolby na CNN Prima NEWS trhaly rekordy. Byly dokonce sledovanější než prezidentské

Významným tématem bylo podle think tanku rovněž navrhované zvýšení koncesionářských poplatků ze strany veřejnoprávních médií. V tomto dynamickém období se měnil i pohled lidí na jednotlivé mediální značky.

Z průzkumu Reuters Institute vyplývá, že CNN Prima NEWS se u diváků i čtenářů těší významné popularitě, která navíc neustále narůstá. A nejde jen o zvyšující se sledovanost a čtenost. Zpravodajství CNN Prima NEWS na webu i v televizi lidé v průběhu let důvěřují čím dál více.

Z průzkumu vyplynulo, že CNN Prima NEWS důvěřuje 56 procent dotazovaných, čímž se naše mediální společnost zařadila mezi TOP 3 nejdůvěryhodnější komerční zpravodajská média v Česku. Oproti minulému roku jsme si v důvěryhodnosti polepšili o čtyři procentní body.

Jen o jedno, respektive dvě procenta více lidí důvěřuje více Seznam Zprávám a Hospodářským novinám.

Důvěra ve vybraná komerční média v Česku (Zdroj: Reuters Institute):

CNN Prima NEWS Aktuálně.cz Blesk Deník iDnes.cz Nova Hospodářské noviny Seznam Zprávy Lidové noviny Novinky.cz
56 % 54 % 18 % 49 % 53 % 43 % 58 % 57 % 49 % 51 %

A to i přesto, že celková důvěra lidí v tuzemská média je nízká a osciluje kolem 31 procent.

„Celková důvěra ve zpravodajská média zůstává nízká, což odráží problematickou situaci v zemi, hospodářskou situaci a polarizované politické klima,“ analyzuje Václav Štětka z Loughboroughské univerzity.

Od svého vzniku v roce 2020 se sledovanost kanálu CNN Prima NEWS neustále zvyšuje, nyní zaujímá zhruba dvě procenta trhu. Mezi pořady bodují speciální i volební debaty nebo Partie. A kupříkladu poslední speciální vysílání z evropských voleb zasáhlo přes milion diváků.

Všem divákům a čtenářům děkujeme za trvající přízeň.

Tagy: