CNN Prima NEWS slaví 4. narozeniny a chystá několik novinek
Každoroční mediální studie think tanku Reuters Institute, který spadá pod agenturu Reuters, zařadila CNN Prima NEWS mezi tři nejdůvěryhodnější soukromá zpravodajská média v Česku. Vyplývá to ze šetření, které se zaměřilo na největší mediální značky u nás. Čtenářům a divákům děkujeme, že zpravodajství CNN Prima NEWS důvěřují čím dál více.
Média v Česku mají za sebou další turbulentní rok. Docházelo ke změnám vlastníků médií a v newsroomech se začala uplatňovat umělá inteligence, vypočítává Reuters Institute for the Study of Journalism hlavní jevy, které formovaly mediální svět v posledním roce.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Eurovolby na CNN Prima NEWS trhaly rekordy. Byly dokonce sledovanější než prezidentské
Významným tématem bylo podle think tanku rovněž navrhované zvýšení koncesionářských poplatků ze strany veřejnoprávních médií. V tomto dynamickém období se měnil i pohled lidí na jednotlivé mediální značky.
Analýza: CNN Prima NEWS informováním o eurovolbách aspiruje na hlavní politický TV kanál v Česku
V publicitě kandidátek a jejich lídrů se na prvním místě umístila CNN Prima NEWS, vyplývá z analýzy společnosti Newton Media. Díky řadě diskuzních pořadů stanice podle analytiků „aspiruje na hlavní politický TV kanál“, zároveň o jednotlivých stranách informovala vyváženě. Mezi lídry jednotlivých kandidátek se u médií těšil největší publicitě lídr koalice Spolu do eurovoleb Alexandr Vondra (ODS). Experti analyzovali mediální prostor od 1. května do 3. června.
Z průzkumu Reuters Institute vyplývá, že CNN Prima NEWS se u diváků i čtenářů těší významné popularitě, která navíc neustále narůstá. A nejde jen o zvyšující se sledovanost a čtenost. Zpravodajství CNN Prima NEWS na webu i v televizi lidé v průběhu let důvěřují čím dál více.
Z průzkumu vyplynulo, že CNN Prima NEWS důvěřuje 56 procent dotazovaných, čímž se naše mediální společnost zařadila mezi TOP 3 nejdůvěryhodnější komerční zpravodajská média v Česku. Oproti minulému roku jsme si v důvěryhodnosti polepšili o čtyři procentní body.
Jen o jedno, respektive dvě procenta více lidí důvěřuje více Seznam Zprávám a Hospodářským novinám.
Důvěra ve vybraná komerční média v Česku (Zdroj: Reuters Institute):
CNN Prima NEWS | Aktuálně.cz | Blesk | Deník | iDnes.cz | Nova | Hospodářské noviny | Seznam Zprávy | Lidové noviny | Novinky.cz |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
56 % | 54 % | 18 % | 49 % | 53 % | 43 % | 58 % | 57 % | 49 % | 51 % |
A to i přesto, že celková důvěra lidí v tuzemská média je nízká a osciluje kolem 31 procent.
„Celková důvěra ve zpravodajská média zůstává nízká, což odráží problematickou situaci v zemi, hospodářskou situaci a polarizované politické klima,“ analyzuje Václav Štětka z Loughboroughské univerzity.
Od svého vzniku v roce 2020 se sledovanost kanálu CNN Prima NEWS neustále zvyšuje, nyní zaujímá zhruba dvě procenta trhu. Mezi pořady bodují speciální i volební debaty nebo Partie. A kupříkladu poslední speciální vysílání z evropských voleb zasáhlo přes milion diváků.
Všem divákům a čtenářům děkujeme za trvající přízeň.