Evropské volby 2024, Petr Fiala, Andrej Babiš - 5.6. v 21:00
V publicitě kandidátek a jejich lídrů se na prvním místě umístila CNN Prima NEWS, vyplývá z analýzy společnosti Newton Media. Díky řadě diskuzních pořadů stanice podle analytiků „aspiruje na hlavní politický TV kanál“, zároveň o jednotlivých stranách informovala vyváženě. Mezi lídry jednotlivých kandidátek se u médií těšil největší publicitě lídr koalice Spolu do eurovoleb Alexandr Vondra (ODS). Experti analyzovali mediální prostor od 1. května do 3. června.
„V publicitě kandidátek a jejich lídrů se na prvním místě až na výjimky etabloval kanál CNN Prima NEWS, který díky četným zpravodajským a diskusním formátům aspiruje na hlavní politický TV kanál,“ stojí v analýze Newton Media.
K TÉMATU: Rekordní středa a dominance předvolebního vysílání. CNN Prima NEWS zasáhla 857 tisíc diváků
Druhé místo obsadily krátké zpravodajské vstupy Českého rozhlasu společně s dostatečným prostorem pro předvolební spoty. Na třetím místě se mezi nejlepšími médii umístil kanál ČT24.
V hlavních zpravodajských relacích napříč mediálními domy se nejčastěji referovalo o hnutí ANO (106krát), STAN (101krát) a Pirátech (100krát).
Volební programy PŘEHLEDNĚ: Jak chtějí strany řešit migraci či Ukrajinu?
Klíčovými tématy eurovoleb jsou bezpečnost, migrace, Green Deal, potravinová a energetická soběstačnost. Politici chtějí také bojovat proti dezinformacím a byrokracii. Abyste nemuseli číst desítky stránek, přečetli jsme programy hlavních partají za vás a vybrali z nich to hlavní.
Žebříček lídrů vede Vondra
Mezi lídry jednotlivých kandidátek se těšil největší publicitě lídr koalice Spolu do eurovoleb Alexandr Vondra (ODS). Druhou nejvýraznější jedničkou listiny kandidátů byla tvář koalice Stačilo! Kateřina Konečná (KSČM). Třetí příčku obsadila lídryně kandidátky Starostů Danuše Nerudová (STAN).
V případě jednotlivých kandidátek si až čtvrtinu celkové pozornosti ve všech médiích ukrojilo ANO, které podle zprávy Newton Media „těžilo především z toho, že je hlavním opozičním hlasem proti vládě, proti které se hlasitě vymezovalo na půdě Sněmovny i mimo ni“.
Šéf hnutí Andrej Babiš (ANO) měl díky tomuto faktoru podle průzkumu dokonce 2,5krát větší publicitu než jednička eurokandidátky Klára Dostálová (za ANO). Ve srovnání s jinými lídry se umístila na čtvrtém místě za Nerudovou. Pátou příčku obsadil lídr Pirátů do eurovoleb Marcel Kolaja. Z hlediska publicity se na šestém místě objevil lídr SPD a Trikolory Petr Mach (SPD).
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Chystáte se v eurovolbách kroužkovat? Odborník popsal, jak správně uplatnit preferenční hlas