Dopravní peklo v Brně
Uzavírky, zúžení, kolony. Pokud můžete, Brnu se raději vyhněte. Na jednom z nejvytíženějších úseků D1 u Brna v úterý začalo platit omezení kvůli rozšiřování dálnice. Práce za miliardu potrvají necelé dva roky. O tom, že nabádání k opatrnosti je namístě, svědčí i nehoda několika aut, která se stala před omezením jen chvíli po zahájení rekonstrukce. A kvůli stavbám na městském okruhu stojí i centrum Brna.
Úsek mezi sjezdy na Vídeň a na Bratislavu – denně jím projede 80 tisíc aut, ve špičce je prakticky ucpaný. Teď se budou muset řidiči obrnit ještě větší trpělivostí. „Zúžené pruhy, dobržďování do kolony před samotným zúžením, to všechno na řidiče čeká, ale doufám, že doprava bude maximálně plynulá,“ nastínil pro CNN Prima NEWS nadcházející dopravní situaci generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
ČTĚTE TAKÉ: Česko je světová špička v dopravě i obraně, chlubí se Fiala. Lidé ani odborníci nechápou
Snížení rychlosti na 80 kilometrů v hodině řidiči nepocítí. Málokdy tudy totiž projeli rychleji. Víc ostražitosti ale bude namístě. I malá nehoda by totiž zcela zablokovala dálnici. „Je tam jeden velký problém, a sice ten, že není možné vytvářet záchranářskou uličku. Proto apeluji, aby byli řidiči v těchto úsecích zvlášť opatrní,“ vysvětlil riziko ředitel Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje Leoš Tržil.
Oproti předchozím modernizacím D1 budou alespoň provizorní pruhy širší. „Řidiči to poznají. Je to sice jen 25 cm, ale v levém pruhu se bude mnohem komfortněji předjíždět,“ dodal Mátl.
Brněnské řidiče tak čeká ještě větší dopravní peklo. A nespasí to zatím ani v úterý otevřená dvouproudovka v Žabovřeské ulici. Na nové komunikaci se totiž stále jezdí jedním jízdním pruhem v každém směru. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla je tu navíc poměrně hustý provoz. „Přes den tudy v průměru projede víc než 30 tisíc vozidel.“
Další dva pruhy by měly být hotové do konce roku. Až s dokončením staveb na městském okruhu v příštím roce si řidiči trochu oddychnou. Alespoň v centru, dálnice bude nadále zkouškou nervů. Silničáři přiznávají, že ani nových 6 pruhů nebude v budoucnu kapacitně stačit. A pokud se nedokončí dálniční síť po celé republice, budou se v těchto místech i nadále tvořit kolony.