Krachující slovenská cestovka slíbila tisícovce lidí dokončení dovolené. Místo toho vypukl chaos


Cestovní kancelář Happy Travel, která nečekaně spadla do insolvence, sice slibovala, že její ekonomická situace nebude mít dopad na průběh dovolené v egyptském letovisku, rodinu ze Slovenska přesto čekalo nepříjemné překvapení. Nejenže letěli zpět o dva dny dříve, ale navíc přistáli místo v Bratislavě ve Vídni. Kromě toho došlo podle rodiny ke zmatkům mezi cestovkou a pojišťovnou Generali, která situaci řeší. Rodina svůj příběh popsala webu topky.sk.

První úder přišel na začátku července, kdy slovenská společnost Happy Travel Slovakia ohlásila, že je v insolvenci. Na trhu přitom působila 17 let. Zástupci cestovky však společně s pojišťovnou Generali ujistili své zákazníky, kteří se v té době nacházeli v zahraničí, že se ze svých dovolených nemusí předčasně vrátit, připomíná web topky.sk s tím, že šlo o plané sliby. Zkrácení dovolené podle něj postihlo řadu zákazníků zmíněné cestovky.

ČTĚTE TAKÉ: Řidič v Mexiku chladnokrevně popravil ženu. Záběry ukazují, že mu tloukla do auta smetákem

Hlavně v Turecku a Egyptě bylo v té době více než 1 000 slovenských klientů. Rodina paní Lívie se však přesvědčila, že realita byla na rozdíl od slibů cestovky v insolvenci jiná. Její dcera spolu s dalšími členy rodiny trávila dovolenou v Egyptě.

„Podle tiskových konferencí měli všichni klienti dokončit své pobyty ve stanovené délce. Šok ale nastal, když mi dcera minulé úterý (8. července) zaslala zprávu, že je delegát informoval o změně termínu odletu na 11. července,“ uvedla Lívia s tím, že tím došlo ke zkrácení zaplacené dovolené o dva dny. Kromě toho se změnilo i místo příletu. Podle smlouvy měli klienti dorazit na bratislavské letiště, ovšem cestovka je poslala do Vídně.

Pojišťovna o dřívějším odletu nevěděla

Aby pomohla dceři v cizině, zavolala Lívie do pojišťovny. „Řekli mi ale, že o těchto změnách nemají vůbec žádné informace. Až na moje naléhání začali řešit situaci s cestovní kanceláří. Následně mi z Generali řekli, že by dcera s rodinou měla skutečně přiletět do Vídně už 11. července, kde na ně bude čekat zajištěný transfer do Bratislavy,“ popsala.

„Vzhledem k tomu, že váš pobyt bude zkrácený, máte možnost požádat pojišťovnu o refundaci za nevyčerpané hotelové služby,“ napsala mimo jiné dceři zaměstnankyně krachující cestovky.

Věc šetří policie

Rodina paní Lívie se nakonec dostala v pořádku domů. Upozorňuje nyní na oficiální stanovisko pojišťovny, podle nějž nikdo ze zákazníků cestovky neměl předčasně ukončit svůj pobyt.

„Udivuje mě, že vydaná tisková zpráva najednou není pravdivá a že člověk si musí vše ověřovat, aby ho znovu nepodvedli,“ zlobila se.

Kvůli stížnostem ze strany zákazníků se nyní celou věcí zabývá policie. Nitranští policisté i prokuratura již přijali trestní oznámení pro podezření ze spáchání několika trestných činů.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Dívka přežila děsivý útok aligátora. Zakousl se do mě, tak jsem ho bila do hlavy, popsala