Eliáš odmítl prodat dres ze Stanley Cupu za čtvrt milionu. Hokejoví fanoušci mu udělali radost

Dres, v němž přebíral slavný Stanley Cup, neprodá. Patrik Eliáš nedávno odmítl dokonce i nabídku 10 tisíc dolarů, tedy skoro čtvrt milionu korun. Jeden z nejlepších hokejistů české historie to prozradil při slavnostním předávání výnosu charitativní dražby dresů hokejistů Motoru České Budějovice pro potřeby Dětského fondu OSN (UNICEF).

„Pánovi jsem se omluvil, že tento dres na prodej není. Mám dresů hodně, všechny se vztahují k nějaké významné události, jako například k 1 000. zápasu v NHL, a už mě napadlo, že bych je mohl darovat do různých charitativních akcí. Ten ze Stanley Cupu si ale určitě nechám,“ uvedl Eliáš, který už roky působí jako vyslanec dobré vůle UNICEF ČR.

Česká hokejová reprezentace představila nové dresy, více v reportáži:

Právě do rukou Eliáše putovalo v úterý 92 323 Kč na podporu programů UNICEF po celém světě. „Mám radost, že na dobrou věc přispívají i hokejoví fanoušci a že jim není osud dětí z méně šťastných koutů světa lhostejný,“ uvedl dvojnásobný vítěz Stanley Cupu.

ČTĚTE TAKÉ: Detaily tragédie u Baltu: 21letý mladík, který vypadl z balkónu, byl český hokejový brankář

Částka je totiž výsledkem originální akce klubu Banes Motor České Budějovice a jeho partnera Energie AG Bohemia. Společně se rozhodli vydražit speciální sadu dresů, v nichž hráči Motoru letos v létě odehráli sérii přípravných utkání. V jejím průběhu se na jihu Čech představily špičkové evropské i domácí kluby, třeba osminásobný finský mistr Kärpät Oulu, rakouský Linec nebo Kometa Brno.

Do dražby se zapojili lidé z celého světa. Například hned dva dresy putovaly do Berlína. Nejcennějším artiklem se stal dres kapitána Motoru Milana Gulaše, který se vydražil za 7 501 Kč. Přes částku 7 000 Kč se vyšplhaly i dresy Branta Harrise, Dominika Simona nebo Martina Hanzla.

„Jsme moc rádi, že se aukce vydařila. Fanouškům se líbily jak samotné dresy, tak účel, na který půjde výtěžek. UNICEF je organizace, která pomáhá těm nejzranitelnějším, a velmi rádi jsme alespoň takto přispěli,“ netajil spokojenost generální manažer Motoru Stanislav Bednařík.

„V New Jersey jsme se charitě věnovali pravidelně, probíhali i podobné dobročinné dražby dresů. Nikdy nám ale neřekli, za kolik se konkrétní dres vydražil,“ zavzpomínal Eliáš na doby, kdy jako člen „Ďáblů“ vládl NHL. S hokejem skončil před šesti lety, přesto i dnes do hlediště arény v New Jersey chodí stále dost „Eliasů“ s šestadvacítkou na zádech. „Přitom se za tu dobu vyměnila nejen celá generace vynikajících hráčů, ale i diváků. Na to jsem pyšný,“ přiznal hokejista.

„Naše společnost podporuje UNICEF dlouhodobě a pravidelně a jsme rádi, že i díky hokejové dražbě dresů se k nám mohli připojit i tým Motoru a jeho fanoušci,“ uvedl Ivan Kafka, vedoucí oddělení marketingu Energie AG BOHEMIA.

A spokojenost panuje samozřejmě také v samotném dětském fondu. „Aukce dresů dokázala propojit soukromý sektor a sportovní prostředí za účelem pomoci těm nejpotřebnějším. Za to velmi děkujeme. Věříme, že hokejové fanoušky tato akce bavila, a navíc je přivedla k zamyšlení, že nezištně darovat je vlastně ten nejkrásnější pocit. Za vydraženou částku může UNICEF zajistit 20 škol v krabici, které obsahují vše potřebné pro vzdělání 800 dětí v krizových situacích,“ uvedla Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF ČR.

Tagy:
dražba hokejista NHL České Budějovice New Jersey hokej Patrik Eliáš Česko dresy HC Motor České Budějovice Dětský fond Organizace spojených národů