Některé firmy v Česku začínají opět zpřísňovat hygienická opatření uvnitř svých provozů
Některé firmy v Česku začínají zpřísňovat hygienická opatření. Reagují tak na současnou situaci kolem pandemie koronaviru. Některé zavádějí povinné nošení roušek jak pro své zaměstnance, tak i klienty, jiné měří u vstupu do budovy teplotu. Za vším je snaha zabránit rozšíření nemoci COVID-19.
Vedení společnosti Linet, která se specializuje na výrobu zdravotních pomůcek a lůžek, rozhodlo zpřísnit opatření už od pondělí. „Zavádíme měření teploty všech osob, které do společnosti vstoupí. Zároveň zavádíme povinnost nošení roušek,“ říká Jakub Polášek, manažer kvality.
Pro větší bezpečnost omezují cestování do zahraničí i v rámci republiky. „Necháváme i zavřenou jídelnu,“ doplňuje. Zaměstnanci jsou také rozděleni do dvou skupin, aby se na pracovišti mohli střídat a snížili tak riziko nákazy.
Na aktuální situaci reaguje i největší český internetový prodejce – společnost Alza. Ta se k přísnějším opatřením vrací v rizikových oblastech republiky. „V prodejnách v Moravskoslezském kraji – v Ostravě, Frýdku Místku a v Opavě – máme nastavenou povinnost nošení roušek i pro naše zákazníky,“ popisuje manažer prodejní sítě Alza.cz Ondřej Fabianek. Ve všech ostatních prodejnách zakrytí úst a nosu doporučují. „V každém provozu používáme dezinfekce,“ dodává.
Společnost Rohlík.cz také zpřísňuje opatření. „Nově jsme zavedli pro kurýry povinnost nosit roušky ve zdravotnických a sociálních zařízeních. Zároveň častěji dezinfikujeme vozy i sklady,“ tvrdí mluvčí Rohlík.cz Zdeňka Svobodová.
Jiné firmy v Česku od přísnějších hygienických opatření nikdy výrazně neustoupily. Například v továrně na výrobu pneumatik Trelleborg v pražské Hostivaři musejí zaměstnanci provozu stále nosit roušky a měli by dodržovat bezpečnou vzdálenost. „Dezinfikujeme všechny vnitřní prostory, jak kancelářské, tak i společné jednou denně, výrobní po každé směně,“ podotýká viceprezidentka pro lidské zdroje Vladislava Kozáková.