Česká pošta na sociálních sítích ukázala nové uniformy, které testují stovky zaměstnanců. Inovované stejnokroje pro přepážkové pracovníky vyvolaly na sociálních sítích různé reakce. Někteří si nové uniformy pochvalují, jiní je tvrdě kritizují. Pochvalu Česká pošta nedostala ani od módní stylistky Kristýny Hrabalové. „Zvolené střihy jsou pro většinu žen nelichotivé a působí zastarale,“ řekla pro CNN Prima NEWS.
Na vybraných pobočkách České pošty se od prvního březnového pondělí začaly testovat inovované stejnokroje pro přepážkové pracovníky. Zákazníci mohli zaměstnance v nových úborech vidět například v Praze, Brně, Zlíně či Teplicích.
ČTĚTE TAKÉ: Deset nejlepších měst pro pěší turistiku: Mezi vítěze patří kromě Říma a Londýna i Praha
„Vzhled naší stávající stejnokrojové kolekce pochází už z let 2009-2010. Design inovovaných uniforem byl schválen koncem roku 2022. Při jejich vývoji byly brány v potaz potřeby pobočkové sítě, a především připomínky za takřka desetileté užívání stávajících stejnokrojů, které byly nasbírané od zaměstnanců, odborových organizací a dalších organizačních složek naší firmy,“ uvedla Martina Ivanová, ředitelka divize pobočkové sítě České pošty na oficiálním webu. Dodala, že podoba kolekce byla realizována ve spolupráci s externí firmou, která má dlouholeté zkušenosti v oblasti profesního odívání. Dodavatel vzešel z otevřené veřejné zakázky.
Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje. Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejnokroje pro přepážkové pracovníky.
— Česká pošta, s.p. (@Ceska_posta_sp) April 19, 2024
Více: https://t.co/VfUn5xkwsf
#ceskaposta #uniformy #stejnokroje pic.twitter.com/GgmoahKC8x
Během tří měsíců, tedy až do konce června, bude probíhat pilotní testování nových stejnokrojů. Pošťačky a pošťáci mohou následně sdílet své názory a poznatky na jejich komfort, funkčnost a pohodlí v průběhu pracovního dne. Také se mohou podělit o reakce zákazníků.
Česká pošta utratí miliardu za nová auta. Obří nákup přichází po vlně propouštění
Česká pošta letos nakoupí skoro 2000 aut za více než miliardu korun. Obměnit by měla polovinu zastaralého vozového parku. Obří investice státního podniku přišla ale v době škrtů a jen pár měsíců poté, co kvůli ztrátovému hospodaření uzavřela 300 poboček po celé republice. Na poštu se tak snáší vlna kritiky.
V nové kolekci byl kladen důraz především na vyšší komfort. „Indoorová kolekce byla navíc rozšířena o nové součásti – triko polo a šaty. Vedle základních barev České pošty jsou pro svěžejší a modernější vzhled použity i barvy doplňkové – tyrkysová a odstíny šedé. Motiv poštovní trubky je využit nejen na halence a košili, ale i na límečku a přední části trika polo,“ napsala Česká pošta v oficiálním prohlášení.
Stejnokroje příliš chvály nezískaly
Reakce uživatelů sociálních sítí se značně liší. Někteří lidé nové stejnokroje chválí. „Moc pěkné, slušivé oproti tomu, co jsme měli my u přepážek. Líbí se mi to,“ uvedla v komentářích na Facebooku jedna z bývalých zaměstnankyň České pošty. „Moc pěkné. Jste šikovní,“ zaznělo pod příspěvkem.
Většinu lidí ale nové stejnokroje zklamaly. „Strašné uniformy. Kdo to vymyslel, je id*ot. Nosit je nebudu,“ zařekla se jedna ze zaměstnankyň. „Jsme z toho taky úplně otrávené. Nechápu, jak nás můžou narvat do polotriček. Proč nemáme taky na přepážkách nějaké reprezentativní košile? Budeme vypadat jak nějací fotbaloví fanoušci. Hrůza,“ postěžovala si další.
„Toto navrhoval skutečný návrhář? Nebo to na České poště splácal nějaký moula bez znalosti a vkusu? Je to strašné. V dnešní době, kdy jsou dostupné elastické, pohodlné a bavlněné materiály a lze ušít multifunkční, kombinovatelné kousky, je tohle tragédie. A vzor šátku to je hotový bizár,“ nechápala uživatelka platformy Facebook. „Já si myslím, že by toho, kdo to navrhoval, měli propustit. Hnus. Omlouvám se, ale je to můj názor,“ zdůraznila jiná komentující.
Podobného názoru jako většina komentujících je také módní stylistka Kristýna Hrabalová. „Nové stejnokroje jsou krokem zpět. Zvolené střihy jsou pro většinu žen nelichotivé a působí zastarale,“ řekla pro CNN Prima NEWS. Nezapůsobily ani zvolené barvy u nových uniforem. „Odstíny modré barvy by se také daly vybrat lichotivější i s ohledem na zachování korporátního standardu. Chtělo by to závan svěžesti a moderního stylu,“ upozornila stylistka.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Restaurace nemají důvod zlevňovat, míní Pohlreich. Úroveň gastronomie se ale zlepšila