GLOSA: Elektrobizár. Nabídli jim zadarmo parkování, ale oni jim tam začali parkovat zadarmo

Dobíjecí stanice pro elektromobily ve Vestci u Prahy

Přípravy na elektromobilitu

Otevřel si hospodu, ale chodili mu do ní lidi — slavná cimrmanovská hláška se v dnešní podivné době v našem hlavním městě transformuje na „Nabídli jim zadarmo parkování, ale oni jim tam začali parkovat zadarmo“.

Praha chce omezit gratis parkování pro elektrovozy. Proč? Podle serveru iDnes.cz je jich moc. Čili:

Praha před lety k lidem: „Kupte si elektroauta, jsou to lepší auta! A hlavně budete všichni mít všude parking zadarmo! I v centru!“

A následně taky Praha: „Sakra, oni si ta elektroauta fakt koupili a parkují s nimi všude zadarmo! I v centru! Tihle električtí vychcánkové! Musíme to omezit!“

Ono se dalo čekat, že Praha v budoucnu samozřejmě parkování pro elektroauta zreguluje, už kvůli tomu, že je jednou budeme muset mít stejně všichni povinně (zdravíme kvalitně zpracovaný Green Deal) – ale takhle brzy? Dle serveru iDnes.cz „návrh magistrátu počítá s tím, že by se parkování vozů s EL značkou vztahovalo pouze na osoby s místem trvalého pobytu v Praze a subjekty se sídlem v Praze. Důvodem je údajně stálá přeplněnost zón parkovacího stání a nutnost parkování v nich dále regulovat.“

Já osobně bydlím ve Vestci, Praha-západ, jeden kilometr od hranice Prahy. Elektroauto nemám a do roku 2035 (kdy všichni s benzinovými a naftovými auty budou pravděpodobně rituálně oběšeni na klínových řemenech) určitě mít nebudu, ale kolem mě je opravdu hodně lidí, kteří si nedávno a cíleně elektroauto za nemalé prachy koupili – aby mohli využívat benefitů v Praze, protože všichni samozřejmě v Praze pracují, dojíždějí tam. „Radši bych benzín, ale elektroauto má ty výhody…“ slýchával jsem často kolem sebe. „Takže beru elektroauto.“

Dražší auta, paliva i nové domy. Co by pro Čechy znamenal konec spalovacích motorů?

Dražší auta i zvýšení zájmu o bazary. To čeká Čechy, pokud ministři životního prostředí EU schválí plán Fit For 55, který zahrnuje i omezení prodeje nových aut se spalovacími motory už v roce 2035. Reportér CNN Prima NEWS Matyáš Zrno celou věc označil za největší ekonomickou transformaci od roku 1989, pokud ji schválí i hlavy jednotlivých států. Radikální návrh má napříč členskými státy mnoho kritiků.

A šup. Jsi mimopražský, byť v aglomeraci, nemáš šanci. Jde v podstatě prioritně o cílený útok na Středočechy!

Navíc – kolik lidí s trvalou adresou „jinde“, třeba na Moravě, žije trvale v Praze? Strašně moc. A i ti mají elektroauta, aby u svých nájemních bytů mohli zadarmo parkovat na modré (protože jinak zaplatí nemalé peníze). Je to vážně na palici. Být majitelem elektroauta, jsem totálně naštvaný.

A šlamastyky – ty administrativní – čekají i Pražany s elektromobily, protože se prý nejspíš budou muset „nějak někde“ registrovat (z SPZ začínající na EL nevyčtete původ), což, jak z návštěv například registru vozidel víme, bývá většinou neskutečně zábavné. A hlavně rychlé.

No a všichni mimopražští, kteří podlehli pražskému reklamnímu elektro-lákání, se teď mohou cítit ošizeni víc než důchodci, kteří v rámci vábivých slibů koupí za padesát litrů sadu hrnců, které pak ani nejdou používat na vaření.

Podle mě do roka budou mít elektroauta vyšší poplatky za parking než nafťáky. Vše se musí regulovat, i to, co vzniklo regulacemi! Naprosto famózní oheň v mraveništi.

Tagy: