Největší trapas inaugurace – podivní lidé ukazující se v „prezidentském okně“. Zvláště u Martina Dejdara měl člověk pocit, že volby vyhrál on sám. Nebo že aspoň vyhrál super kšeft. Martin Dejdar, který za kariéru baviče volil pravděpodobně už úplně každého, zdravil rozšafně „plebs“ z prezidentského okna. Ty záběry fyzicky bolely.
Připomeňme, že kvůli tomu, že volil Zemana, se s ním nebavili tvůrci Zdivočelé země. Tehdy, v roce 2013, se Dejdar chytře nasměroval k „Milošovi“ a říkal: „Za Zemana se nestydím, ale příště už to říkat nebudu.“ S Jiřinou Bohdalovou tvořili nejviditelnější duo prezidentské kampaně.
Umělecká fronta ho za to vykádrovala, jak hezky to umí.
Dejdar následně ukázal chameleoní superschopnost, respektive prezentoval, že disponuje takzvaným kamvítr pláštěm, takže v roce 2017 už byl najednou mezi hlavními tvářemi ODS, tedy „druhé strany“, a dělal rozhovory s Petrem Fialou.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kvůli inauguraci Masaryka vyklidili brambory. Dnešní tradice inspiroval i Hácha, líčí historik.
Dejdar uváděl velkolepou a očividně zábavnou show, kde Fiala „vysvětloval slova jako Alkohol, Bond, Demokracie, Hospoda nebo Láska a Ženy v rámci talkshow při deseti zastávkách na jižní Moravě“. Kdyby to aspoň dělal hlasem Barta Simpsona…
ČTĚTE TAKÉ: Eva Holubová si inauguraci užila jako královna. Fanouškům mávala z oken Hradu
Parfém nebo vzkazy celebrit
Do toho Dejdar zaujal nekonečným byznysovým chtíčem. Je to klasický herecký podnikatel světského střihu. Má třeba vlastní kosmetiku. Jeho parfém DayDee nejvíce evokuje název postarší transgender pornohvězdy, ale co, kapitalismus je krásný v tom, že si každý může plnit sny, když mu je někdo zaplatí. Takže 100 ml DayDeeho za 1200 korun – nekupte to! Vůně Antonína Maděry.
Média také zaujal dobrým (bez ironie) nápadem prodávat vzkazy celebrit. Nabízel třeba Vémolu nebo Basikovou. 1500 korun přání, 2500 videovzkaz. Dostal za to šílený hejt a s projektem skončil (přitom v cizině to není nic neobvyklého a spousta lidí za to zaplatí). Není lehké být kapitalistou ve Zdivočelé zemi.
Dobrá, takže následuje další politický start-up. Totální vsáknutí do týmu Petra Pavla. Podle mého názoru se nikdo ani nenadál a Dejdar tam prostě byl a už neodešel.
Zatímco Eva Holubová je nezištné emocionální UFO, fanynka, která do kampaně přinesla jakýsi naivní prvek reklamy na Mountfield, Dejdar moc dobře ví, co dělá. Je to starý kšeftař. A teď je jeho kamvítr plášť už na správné umělecké straně, brzy očekávám parfém Daydee jako oficiální hradní voňavku. Tohle musí prodat, jako všechno.
Jen je trochu trapné, že na chvíli ovládl inauguraci. I když, ne trochu. Je to supertrapné.