ZPRÁVY PLUS - 13.8. v 11:30
Ve dvou ministerských křeslech sedí od roku 2020 Karel Havlíček (za ANO). Řídí dopravu i průmysl. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS zdůraznil, že by si přál oba resorty spojit. „Když se dobře uchopí jejich řízení, tak se dá vytvořit skutečně velké superministerstvo hospodářství,“ uvedl.
„Pokud by to bylo nezbytně nutné, tak ano.“ Tak odpověděl Havlíček na dotaz, zda by si po volbách opět troufl na řízení obou ministerstev v případě, že by se dostal do vlády. Dodal, že v současné době to je „nezbytné řešení, které musel vzít“.
Díky svému působení v obou resortech prý zjistil, jak moc jsou provázána. „Dovedu si tak představit, že by jejich propojení mohlo v budoucnosti fungovat. Prospělo by to oběma resortům,“ zdůraznil.
Dodal, že obě ministerstva by značně posílila své pozice. „Získala by větší množství zdrojů a hrála by absolutní první ligu v rámci hospodářské politiky,“ tvrdí Havlíček. Pokud by ke sloučení nedošlo, mohli by se noví ministři „z různých stran zase handrkovat“.
„Nechtěl bych zažít to, co jsem zažíval, když jsem do vedení resortů přišel. Tedy, že ministerstva dopravy a průmyslu byli trochu otloukánci. Ve vládě neměla žádné slovo,“ uvedl. Je prý rád, že se mu podařilo dostat oba resorty „tam, kam patří“.
Havlíček na první ministerské křeslo usedl v dubnu roku 2019, když převzal resort průmyslu a obchodu po Martě Novákové. Ta se do povědomí veřejnosti zapsala svým výrokem, že „za drahá mobilní data si Češi mohou sami“.
Vstávání ve čtvrt na pět
Netrvalo dlouho a Havlíček se stal dvojnásobným ministrem. V lednu 2020 totiž na resortu dopravy vystřídal Vladimíra Kremlíka. Premiér Andrej Babiš (ANO) hned zpočátku vysvětlil, že nemá jít o dočasné řízení, nýbrž trvalé, tudíž Havlíček povede dvě ministerstva až do konce funkčního období.
Od té doby byl však několikrát kritizován opozicí i veřejností, že obě ministerstva najednou nemůže časově zvládat. Například když během loňského července došlo k sedmi vlakovým nehodám po celé České republice, opoziční politici z „železniční krize“ vinili právě Havlíčka, že prý před dopravou upřednostňuje ministerstvo průmyslu a obchodu.
Babiš však na tuto kritiku reagoval slovy „Havlíček je nejpracovitější ministr, vstává dokonce o půl hodiny dříve než já. Vstává ve čtvrt na pět.” Z tohoto výroku si mnozí lidé začali utahovat a Havlíček si vysloužil přezdívky jako „bdící ministr“ či „věčně unavený politik“.