Audi se na Twitteru omluvilo za reklamní fotku, na které se holčička s banánem v ruce opírá o nový model auta. Německá značka obrázek v budoucnu už nebude používat. Některým kritikům se reklamní tah nelíbil, protože jim přišel sexistický. Jiní zase upozorňovali, že fotka nekoresponduje s dopravní bezpečností.
„Umožňuje vašemu srdcí bít rychleji – ve všech aspektech.“ S tímto sloganem šlo Audi do nové reklamní kampaně. Malá holčička s banánem v ruce, která je opřená o nový model červeného Audi RS4 Avant. Marketingové oddělení německé firmy nejspíš neočekávalo, jakou kontroverzi propagační fotka vyvolá.
„Malá holka se symbolem falu (označení užívané pro vyobrazení penisu ve stavu erekce, pozn. red.) v ruce. Jasně, super,” komentoval fotku jeden z uživatelů. Další kritik dokonce reklamu přirovnal k americké firmě, která v roce 1970 propagovala Porsche. Tehdejší sdělení firmy znělo: „Máte malý penis? Máme pro vás auto.“
Jiní zase poukazovali na to, že se holčička nachází přímo před kapotou auta, odkud by ji řidič nemohl vidět. „Jste blázni? Vzhledem k množství dopravních nehod dáváte malé dítě před obrovské auto, kde ho řidič ani nevidí? Je toto reklama na zabíjení dětí?“ ptal se další uživatel.
Ne všechny ovšem reklama pohoršila. „Skandál? Ne, nemyslím si, že by někdo v Audi mohl očekávat tyto přehnané psychotické reakce,“ zastával se Audi jeden z diskutujících.
Automobilka Audi se za reklamu omluvila. „Audi nikdy nechtělo někomu ublížit. Upřímně se omlouváme za tento necitlivý obrázek. Zajistíme, aby nebyl použit v budoucnosti,“ okomentovala situaci značka na Twitteru. Také ve zprávě vysvětlila, co reklamou vlastně myslela.
„Staráme se o děti. Audi RS4 je rodinný vůz s více než třiceti asistenčními systémy pro řidiče. Proto jsme auto předvedli s různými členy rodiny,“ dodala.