Zatímco donedávna bylo železným zvykem jezdit na designerské lahůdky do Itálie, poslední dobou to začínají být Asiaté, kdo udává trend. Po vřelém přijetí futuristického elektromobilu Hyundai Ioniq 5 se Korejci vytasili s dalším majstrštykem.
Koncept Seven stojí na platformě Electric-Global Modular Platform (E-GMP) vytvořené speciálně pro elektromobily využívající pohon na baterie (BEV). Dlouhý rozvor a rovná podlaha E-GMP umožňují vznik zcela nové třídy vozidel, která zákazníkům nabídnou nové zážitky, jak tvrdí automobilka. Jde samozřejmě o marketingové floskule, nicméně když se člověk na Seven zadívá, dost možná mu někde vzadu v hlavě automaticky vytane okřídlené „Wow!“.
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
V jednoduchosti je krása
Nízká přední hrana kapoty, jednoduché křivky, samostatná aerodynamická linie střechy a prodloužený rozvor jsou znakem odlišení od tradičních SUV poháněných spalovacími motory. Čisté plochy minimalistických forem studie Seven kontrastují s výrazným postojem. Nepřehlédnutelný vzhled podporují kola se zabudovanými aktivními vzduchovými klapkami, které se vysouvají nebo zasouvají v závislosti na požadavcích na chlazení brzd nebo na nízký odpor vzduchu.
Dokonce i za tmy je Seven snadno rozpoznatelný podle charakteristických světel Ioniq s parametrickými pixely, které při nastartování vytvářejí uvítací světelnou sekvenci. Parametrické pixely poskytují společnou designovou nit spojující digitální a analogové vlivy.
Na osobní auto nabídne Seven zcela revoluční uspořádání interiéru. Zdroj: Hyundai
Obývací pokoj
Priorita interiérového designu modelu Seven spočívá v inovaci prostoru, který nabízí zákazníkům větší svobodu než kdykoli předtím. Rozvor studie Seven dosahuje hodnoty až 3,2 metru, a to díky jeho počátečnímu záměru posunout kola co nejvíce do rohů karoserie. Plochá podlaha umožnila vytvořit alternativu k tradičnímu uspořádání sedadel v řadách, čímž vzniklo plynulejší uspořádání interiéru.
Dveře bez středového sloupku vytvářejí široký vchod, který odhaluje útulný interiér se zcela novou dimenzí prostoru v duchu luxusního salonku. Studie Seven má také naznačit vizi značky Hyundai o autonomní mobilitě. Sedadlo řidiče je místo volantu vybaveno výsuvnou ovládací pákou – joystickem, který se skryje, když se nepoužívá.
Bez potřeby obvyklého vybavení místa řidiče tak vzniká ultratenký kokpit, který doplňují integrované obrazovky Uspořádání sedadel, na rozdíl od tradičních SUV, využívá otočná přední křesla a zakřivené sedačkové zadní sedadlo. Toto uspořádání sedadel lze přizpůsobit v závislosti na režimu tradiční nebo autonomní jízdy.
Hyundai Ioniq Seven Zdroj: Hyundai
Samozřejmě na elektřinu
Díky elektrické platformě E-GMP bude studie Seven schopna poskytnout velmi dobrý dojezd a ultrarychlé nabíjení, čímž značně zpříjemní život s elektromobilem. V reálné situaci s 350 kW nabíječkou se Seven dokáže nabít z 10 na 80 procent kapacity baterie zhruba za 20 minut. Koncept je také navržen tak, aby dosáhl cílového dojezdu do vzdálenosti více než 480 km.
Informace o tom, kdy a zda vůbec tento koncept přijde do výroby zatím nejsou známy. Stačí ale vzpomenout, že i Ioniq 5 se zprvu jevil jako sci-fi.