Změna názvu kampaně
Rozpaky vyvolává nová fáze očkovací kampaně. Drsné obrázky pacientů, kteří zemřeli na covid, mají lidi podle ministerstva zdravotnictví motivovat k očkování. Formu kampaně ale kritizují někteří odborníci na reklamu, stejně jako změnu sloganu, kterou v tichosti ministerstvo zdravotnictví provedlo.
Slogan „Udělejme tečku za koronavirem“ už půl roku propaguje očkování. Tento týden přišla nová kampaň a s ní i změna sloganu. Drsné obrázky a místo tečky za koronavirem tečka za těžkým průběhem nebo plnými nemocnicemi. Podle ministerstva zdravotnictví pouze taktická změna.
„Jsou tam i záběry, které jsou na hraně. Nechtěli jsme mít stejný slogan jako v průběhu staré kampaně, je to jen taktická změna,“ říká mluvčí resortu Daniel Köppl.
Nová kampaň vyvolává mezi veřejností i odborníky kontroverze. „Myslím že pro spoustu lidí může působit spíš odstrašujícím dojmem, že se zapříčí a nebudou o tom diskutovat,“ říká PR manažerka Denisa Hejlová.
Kampaň kritizuje třeba i jeden ze spolutvůrců jarní fáze kampaně. „Je v této situaci nevhodné, abychom lidi strašili, ale spíš abychom jim dali perspektivu,“ míní Marek Hlavica. Otazník prý vyvolává třeba věta o třetí dávce, kterou nepotřebují všichni.
„Máte pravdu, že ne všichni ji (třetí dávku – pozn. red.) potřebují, ale ministerstvo ji doporučuje,“ vysvětluje Köppl. Vláda si za kampaní ale stojí. „Záběry jsou otřesné, ale my se snažíme lidi přesvědčovat,“ tvrdí Babiš (ANO). Kritika způsobu vedení kampaní provází ministerstvo zdravotnictví od začátku očkování. První pokusy propagace vakcinace totiž skončily na začátku roku fiaskem.