Vytíženost pražské MHD stoupá. Přibývá příměstských vlaků, zkracují se intervaly

Tramvaj

MHD obnovuje běžný provoz

Spoje městské hromadné dopravy v Praze přibývají, po předchozích omezeních kvůli pandemii koronaviru začíná jezdit více příměstských vlaků, zkracují se intervaly u tramvajových linek. Městskou hromadnou dopravu také využívá stále více lidí.

Kvůli vládním nařízení v době pandemie koronaviru došlo především v druhé polovině března k výraznému omezení městské hromadné dopravy (MHD) v Praze. Ode dneška se jízdní řády v metropoli a okolí přibližují normálnímu stavu. Začne jezdit více příměstských vlaků, intervaly u tramvajových linek se zkrátí. Omezené řády podle prázdninového modelu zavedl pražský dopravní podnik koncem března s ohledem na omezení pohybu kvůli koronaviru. Hlavní město, jakožto zřizovatel a majitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, omezilo MHD kvůli úbytku cestujících, ale také proto, že podniku chyběli zaměstnanci, kteří se starali o děti kvůli zavřeným školám.

Na příměstských železničních linkách S7 a S9 se vrátí do jízdních řádů tzv. posilové vlaky. Z Prahy do Řevnic, Českého Brodu a Lysé nad Labem se tak interval ve špičkách opět zkrátí z 30 na 15 minut, stejně jako v pracovní dny odpoledne mezi Prahou a Říčany. Obnoví se i provoz městských vlaků S49 z Roztok u Prahy do pražské Hostivaře.

Hamáček o konci nouzového stavu v Česku: Co je odteď jinak?

Po více než dvou měsících skončil v České republice nejdéle trvající a vůbec první celoplošný nouzový stav. Bylo to poprvé v novodobé historii země, kdy jeho příčinou nebyly živelní pohromy jako povodně nebo větrné smrště. I nadále ale budou platit některá bezpečnostní opatření. Podle redaktora CNN Prima NEWS Šimona Pilka Češi ve svém běžném životě koncem nouzového stavu významnou změnu nezaznamenají.

Reportérka CNN Prima NEWS Pavlína Fabiánová se s kamerou projela několika městskými spoji. Zjistila, že v nich nebylo možné dodržovat požadované rozestupy nebo si sednout. Generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Petr Witowski uvedl, že vytíženost MHD se vrací k normálu. Největší propad, který pražská hromadná doprava zaznamenala, byla podle něj první polovina března, kdy došlo k 85% propadu oproti normálnímu stavu. „Co se týče posilování, tak autobusy se z prázdninového na poloprázdninový provoz posunuly už v pondělí 11. května. Dnes začínají jezdit tramvaje v tzv. poloprázdninovém provozu a od 1. června by na ten provoz přešlo i metro. Poloprázdninový provoz znamená šest procent pod normální plný stav a je to ten provoz, na který byli cestující zvyklí i před vypuknutím pandemie, protože v poloprázdninovém provozu se jezdilo už i v lednu a únoru,“ řekl Witowski.

Vedení DPP předpokládá od 25. května návrat příměstských autobusových linek do původního stavu před omezením. O pět dní později by se měl obnovit provoz dočasně zrušených nočních víkendových vlaků z Prahy do Středočeského kraje s odjezdem ve 2.30 hodin. Vyjet by měly také sezonní vlaky z Prahy do středních Čech. Obnovení vlaků i autobusů s vazbou na Středočeský kraj musí podle DPP schválit středočeský krizový štáb.

Tagy:
tramvaj doprava autobus Středočeský kraj DPP metro MHD městské spoje Petr Witowski Praha Dopravní podnik hl. m. Prahy městská hromadná doprava pandemie covidu-19