Provoz na dálnici D2 byl obnoven. „Dálnice je opět průjezdná v obou směrech! Ve směru na Brno jsou již v provozu oba jízdní pruhy. V 50. kilometru ve směru na Břeclav projedete jedním jízdním pruhem,“ sdělilo před 14. hodinou na Twitteru Ředitelství silnic a dálnic. Po 16:00 byl obnoven i provoz na na dálničním křížení D1 a D46 u Vyškova, kde hrozilo, že spadne poškozené vedení.
„Dobrá práce energetiků a ŘSD. Před pár minutami byl provoz na D46 ve směru z D1 na D46 od Brna na Olomouc obnoven bez omezení. Všechny dálnice jsou tak průjezdné,“ uvedl na Twitteru po 16. hodině ministr dopravy Karel Havlíček.
Dálnice D1 byla ráno u Vyškova na 230. kilometru v obou směrech uzavřená, protože bylo nutné snést poškozené vedení. Příčinou problému byl podle dostupných informací poškozený sloup vysokého napětí za protihlukovou stěnou přiléhající ke komunikaci D46.
Uzavřená byla v pátek i dálnice D2 u Břeclavi kvůli odklízení spadlých vodičů po tornádu. Provoz se na ni vrátil po 13. hodině. „Spadlá lana vedení V497 byla z dálnice D2 u Břeclavi odklizena dnes krátce po 13:00. Energetici na řešení situace intenzivně pracovali od časného rána, kdy těžká technika na místě zahájila kotvení okolních stožárů. Následně technici začali pracovat na odklízení spadlých vodičů,“ uvedla mluvčí České energetické přenosové soustavy (ČEPS) Hana Klímová.
Společnost podle ní nyní řeší možnosti zprovoznění vedení V497 včetně varianty výstavby náhradní přenosové trasy. „Ta by si vyžádala zhruba dva až tři týdny. Opětovné uvedení linky do provozu v plném rozsahu očekává provozovatel přenosové soustavy v rozmezí několika měsíců. Bezpečný provoz přenosové soustavy dočasné odstavení linky V497 neohrozí. V lokalitě jsou k dispozici další dvě vedení 400 kV (kilovoltů) a 220 kV,“ dodala Klímová.