Komunální volby ve stínu korupce
Kdo chce vyhrát pražské volby, musí přijít s vlastním zásadním tématem. Poslední dny ukazují, že si to uvědomili i Piráti v čele s úřadujícím primátorem Zdeňkem Hřibem. Ale jelikož byla řada populárních – například dopravních – témat již rozebrána konkurencí, přišli Piráti s poněkud netradičním nápadem – bojují proti prohibiční vyhlášce, kterou prosadila rada města vedená samotným kormidelníkem Hřibem.
„Piráti jsou proti nesmyslné prohibiční vyhlášce! Praha je svobodné město, kde žijí svobodní lidé. Není důvod zakazovat Pražanům, aby si třeba v parku otevřeli láhev vína, pokud tím nikoho neobtěžují. Podepište petici proti vyhlášce (platí od letošního 1. července) a pokusme se ji společně zrušit,“ apelují Piráti na Facebooku. Přestože vyhlášku prosadilo město pod vedením Hřiba, upozorňuje primátor na skutečnost, že Piráti pro omezení konzumace alkoholu nehlasovali.
Piráti proti prohibici! 🍾Piráti jsou proti nesmyslné prohibiční vyhlášce! 🍾🚫 Praha je svobodné město, kde žijí svobodní lidé. Není důvod zakazovat Pražanům, aby si třeba v parku otevřeli láhev vína, pokud tím nikoho neobtěžují. Podepište petici proti vyhlášce (platí od letošního 1. července) a pokusme se ji společně zrušit! 👉 https://prohibice.pirati.cz 💪🏻 Díky Magdalena Valdmanová, že se tomu s pirátským týmem věnujete. Máme odvahu řídit Prahu správně! 👍
Posted by Zdeněk Hřib - náměstek pro dopravu on Monday, July 25, 2022
Piráti s tématem přišli poté, co jejich politická konkurence v Praze vyrazila do boje se svými tématy, jež se často točí kolem dopravy. Například koalice Spolu hovoří o vzniku 150 kilometrů metra S prokopáním devíti kilometrů železničních tunelů pod centrem města.
Stejné téma však připravilo také hnutí Praha sobě. V nápadech jde však dál, když jeho čelní představitelé několika měsíců před volbami zveřejnili návrh na vybudování okružního metra O.
„Metro O by mělo v první fázi propojit místa nového developmentu a lokality, mezi nimiž lidé dojíždějí do práce. Jde o úsek Dejvice–Smíchov–Pankrác–Slatiny–Žižkov–Vysočany. Logické je finální uzavření okruhu z Čakovic přes Ďáblice a Bohnice zpět do Dejvic. Metro ‚O‘ má současně protnout tři již fungující linky i rozestavěnou čtvrtou,“ plánují politici z Prahy sobě.
Metro O podle návrhu náměstka Adama Scheinherra Zdroj: CNN Prima NEWS
Pirátům však okružní linka metra zřejmě nestačí. Přišli proto s dalším vlastním tématem – s tramvajovým okruhem. „Už jsme to říkali a řekneme to znovu. Investice do rozvoje městské hromadné dopravy Piráti vnímají jako klíčové. Proto jsme se zasadili o zahájení výstavby tramvajového okruhu Prahy, což je jeden z našich vlajkových projektů do nadcházejících voleb. Práce začnou už na přelomu srpna a září, takže se centru Prahy co nevidět dopravně zase výrazně uleví. Jako první vlaštovka celého okruhu vznikne v roce 2025 Dvorecký most. Další stavby, tunely a mosty budou následovat zanedlouho,“ píší na Facebooku.
Už jsme to říkali a řekneme to znovu. Investice do rozvoje městské hromadné dopravy Piráti vnímají jako klíčové. Proto...
Posted by Piráti Praha on Monday, July 25, 2022
Nové čtvrti slibují STAN
Výrazné téma donedávna chybělo lídrovi kandidátky STAN Petru Hlaváčkovi. To se však změnilo, když představil vizualizace nových čtvrtí, které by měly vznikat právě u chystaných stanic budovaného metra D.
„Aby měla obří investice do metra D ekonomický smysl, musíme se činit i nad zemí. Tady máte ochutnávku, jak bude vypadat rozvoj u budoucích stanic metra v blízkosti Nádraží Krč i Nemocnice Krč, téměř celé nové čtvrti zase vzniknou v Nových Dvorech a na Libuši. První souprava metra by směrem do Písnice měla vyjet již v roce 2029,“ napsal Hlaváček na Facebooku.
Přátelé, o tom, co se děje v podzemí, už víte dost. Jenomže aby měla obří investice do metra D ekonomický smysl,...
Posted by Petr Hlaváček - náměstek pro rozvoj on Monday, July 25, 2022
Velké emoce v posledních týdnech vzbuzuje také šéf pražského ANO Ondřej Prokop, který se v rámci kampaně zaměřil na nedostatek parkovacích míst, což vyvrcholilo „válkou se Středočechy“. Pravidelně přispívá na sociálních sítích o tom, že středočeští řidiči zabírají místa Pražanům. Jindy mu zase vadí, když středočeští studenti zabírají místa těm pražským. Navrhoval proto 10 tisíc za každé středočeské dítě na pražské škole.