Na lyže se nesmí, proto nejdou na odbyt, zato zájem o běžky vzrostl až o 350 %

Místo sjezdových lyží prodávají boby

Namísto sjezdových lyží prodávají boby. I tak někteří prodejci zimního vybavení řeší uzavřené sjezdovky. Kvůli pandemii je totiž o některé zboží mnohem menší zájem než v předchozích letech. Naopak běžek se prodává o desítky procent více.

Kdyby nebylo běžek, museli bychom to tu dávno zavřít. Tak současnou situaci popisuje většina námi oslovených prodejců lyží. O sjezdové lyže, které tvořily většinu jejich příjmů, teď totiž téměř není zájem.

Skiareál našel způsob, jak obejít vládní nařízení. Lyžaře na kopec vyvezou na skútru

Vleky nespustíme, ale na kopec lyžaře vyvezeme na laně za skútrem. Tak plánuje od pátku obejít vládní nařízení lyžařský areál Čeřínek u Jihlavy. Podle jednoho z majitelů Vladimíra Chába se nejedná o protest, ale spíše o boj o záchranu. Do areálu prý pracovníci pustí jen omezený počet lidí, kteří se předem zaregistrují, a budou dohlížet na dodržování veškerých nařízení a hygienických opatření.

„Něco se prodává, ale jsou to opravdu kusové záležitosti. Je evidentní, že si lyže kupují lidé, kteří je opravdu chtěli,“ vypráví obchodní školitel prodejny lyží Jan Červenco.

Oproti loňsku se v této prodejně prodává běžek více než dvojnásobek. S tím, jak v Praze začalo sněžit, se tady v místní půjčovně navíc dveře netrhnou. Jenomže oproti sjezdovým lyžím je cena za nákup i vypůjčení běžek nižší. Obchodníci tak mají menší příjmy, i když jich prodávají více.

„Ta čísla jdou nahoru, ale odhadujeme tak dvacet, třicet procent standardního prodeje,“ myslí si majitel Happy Sport Petr Křivánek. A přesun lyžařů na běžky potvrzují také velké české e-shopy. I tam zájem o zimní sjezdové lyže neodpovídá očekávání.

Příslušenství na dětské zimní radovánky

„Nejpomalejší růst pozorujeme u sjezdového lyžování, respektive u sjezdových lyží,“ tvrdí mluvčí internetového obchodu Alza.cz Daniela Chovancová. Podobně mluví i výkonný ředitel Heureky. „V říjnu jsme měli stoprocentní meziroční nárůst, v listopadu neuvěřitelný meziroční nárůst 350 procent. O běžky je enormní zájem,“ říká Tomáš Braverman.

Extrémní zájem je pak také o příslušenství pro dětské zimní radovánky. Dokonce větší, než o všechny druhy lyží dohromady. „Ten největší zájem je o dětské boby a saně, které se prodávají sedmkrát víc, než vlastně sjezdovky a běžky dohromady,“ doplňuje Braverman. „My jsme jich pouze za tento týden prodali dvakrát více než loni za celý leden,“ potvrzuje mluvčí Alza.cz Daniela Chovancová.

Tagy:
Alza sníh sjezdovka lyže Praha Alza.cz Tomáš Braverman Heureka Group boby běžky běh na lyžích Heureka Petr Křivánek