Lionel Messi není zdaleka tak extrovertním typem člověka jako jeho sok Cristiano Ronaldo, na zajímavá auta si ale také potrpí. V jeho sbírce jsou relativně obyčejné vozy, ale i extrémně specifické kusy. Unikátní Ferrari z 50. let vyfoukl argentinský fotbalový bůh v aukci před pár lety právě Ronaldovi.
Drahá auta patří k tradičním koníčkům známých osobností a úspěšní fotbalisté patří v tomto směru k vůbec nejpilnějším sběratelům. Své o tom ví i geniální Argentinec Lionel Messi, jehož výkon i příběh ve finále fotbalového mistrovství světa v Kataru dojal miliony lidí na celém světě. Ostatně, pokud jde o auta, má Leo na co navazovat. Jeho předchůdce v argentinském dresu i na piedestalu pro nejlepší fotbalisty historie Diego Maradona patřil rovněž mezi náruživé milovníky (nejen) rychlých kol. Výběr toho nejzajímavějšího, co parkuje v garáži postavou nevelkého Argentince, sestavil německý magazín Autobild.
Ferrari 335 S Spyder Scaglietti
Messiho rudé Ferrari původně řídil mistr světa formule 1 z roku 1958 Mike Hawthorn ve vytrvalostních závodech. Zdroj: se svolením společnosti Ferrari Spa.
MS ve fotbale 2022
Rudé zádovdní Ferrari z roku 1957 patří mezi vůbec nejraritnější automobily se vzpínajícím se hřebcem na kapotě. Hodnotu automobilu do závratných výšin, na 25 milionů liber (při dnešním kurzu asi 695 milionů korun) zvýšil fakt, že celkem vznikly pouze čtyři kusy, to ovšem samozřejmě není všechno.
Za volantem nadčasového roadsteru sedávala taková závodnická esa jako Mike Hawthorn či Stirling Moss. Koncem 50. let po silnicích moc aut s vidlicovým motorem V12 o zdvihovém objemu 4,1 l nejezdilo. Ještě výjimečnější však byl výkon, který Ferrari dokázalo z pohonné jednotky vytěžit – rovných 400 koní (294 kW). Maximální rychlost na úrovni 304 km/h působila v roce 1957 jako ze sci-fi filmu.
Když v roce 2016 známá aukční síň Artcurial avizovala nabídku Ferrari 335 S Spyder Scaglietti, odborníci jej přirovnávali k nejvýznamnějším uměleckým dílům světa. I zájem o něj byl adekvátní. Jak jinak, identita kupců se při takových aukcích většinou drží v tajnosti, ale je známo, že po exkluzivním Ferrari prahl také Messiho generační sok Cristiano Ronaldo. Na poslední příhoz Messiho zástupce v aukci už ale podobně jako na vítězné tažení Argentince do finále MS Ronaldo reagovat nedokázal.
Mercedes-Benz SLS AMG Black Series
Cena vzácného Mercedesu se dnes na trhu pohybuje v rozmezí od 200 tisíc do 800 tisíc eur (5 – 20 mil. Kč). Samozřejmě, kdyby ho prodával Leo, vzduchem by létaly i mnohem větší číslice. Navíc, fotbalová hvězda si podle všeho dopřála exkluzivní verzi Black Series, která měla podle dostupných informací svého času stát 14,5 milionu korun.
V každém případě, SLS je kus poctivého německého supersportu s plnotučným 6,2 l V8 pod dlouhou přední kapotou. V případě Black Series je pohonná jednotka nadopována na 464 kW (631 k) a 635 Nm, což na silnici přetaví do sprintu na stovku za 3,6 vteřiny a maximálního cestovního tempa na úrovni 315 km/h. Kupé o hmotnosti 1 550 kg má poměrně omezený zavazadlový prostor o objemu 176 l – na víkendový výlet ve dvou ale postačí.
Pagani Zonda Tricolore
Do Messiho autoparku patří také Pagani Zonda Tricolore, limitovaná edice famózního italského supersportu, která vznikla u příležitosti oslav 50. výročí založení národního leteckého akrobatického spolku Frecce Tricolori. Vůz s rokem výroby 2010 má dnes obrovskou hodnotu, už jako nový se prodával za více než 25 milionů korun.
Legendární Zonda sprintuje z 0 na 100 km/h během 3,4 sekundy, po 9,6 sekundách už dokáže uhánět dvoustovkou. Brzdění je ještě intenzivnější zážitek, z tempa 200 km/h zastaví za 4,3 vteřiny, při stovce je to otázka 2,1 vteřiny. To je výkonnost hodná jednoho z nejlepších, ne-li nejlepšího, hráče ve fotbalové historii.
Temperamentní italský supersport je poskládaný jen z těch nejušlechtilejších materiálů, jeho monokok využívá karbon či titan, odpružení, magnézium a opět i titan. Díky tomu je vůz dostatečně tuhý pro zvládání neuvěřitelných přetížení, ale zároveň velice lehký – váží jen 1 210 kg.
Maserati Gran Turismo MC Stradale
Řada výjimečně exkluzivních automobilů Lionela Messiho, alespoň tedy z těch, o kterých se dozvěděla veřejnost, pokračuje kupé Maserati Gran Turismo MC Stradale, svého času ceněného přibližně na 4 miliony korun.
GranTurismo MC Stradale bylo nejvýkonnějším, nejlehčím a nejrychlejším modelem řady GranTurismo. Pod kapotou tohoto supersportovního automobilu s trojzubcem ve znaku se nachází vidlicový osmiválec o objemu 4,7 l a výkonu 457 koní.
Také toto auto dokáže překročit hranici 300 km/h (303 km/h) a nemusí se stydět za svou akceleraci – na stovce je během 4,5 sekundy.
Ferrari F430 Spider
Pětici toho nejlepšího z Messiho garáže uzavírá další stroj z Maranella. Dnes už jde o starší model, který se vyráběl v letech 2008 až 2009, přičemž nesl cenovku kolem 5 milionů korun. Jeho osmiválec produkuje slušných 375 kW (510 k) a 470 Nm, díky čemuž atraktivní roadster na stovku zrychlí během 3,7 vteřiny a vyvine maximální cestovní rychlost 315 km/h.
Kromě popsaných specialit by podle časopisu The Football Lovers měly v Messiho garáži parkovat také relativně „normální“ auta, kterými jsou například Audi RS7 či Q7, Range Rover Vogue a Sport, Cadillac Escalade, Lexus RX450h či Mini Cooper.