Politici už od jara mluví o tom, jak je během epidemie koronaviru potřeba dobře komunikovat kroky vlády, přísná opatření i strategii k očkování. Uplynulo tři čtvrtě roku od začátku epidemie a resort zdravotnictví vypsal výběrové řízení na post šéfa odboru komunikace s veřejností, který bude mít na starosti tvorbu a realizaci komunikační strategie ke covidu.
Zájemci se mají podle zveřejněného inzerátu hlásit do 15. ledna. Předložit mají třístránkový návrh strategie komunikace ke koronaviru.
„Co se týče komunikační kampaně, tak určitě něco bude bez ohledu na nástup nového ředitele, tedy určitě nebudeme s další prací na kampani čekat až na nástup nového ředitele odboru,“ uvedla mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová. Resort podle ní úzce komunikuje s úřadem vlády.
Ředitelem odboru byl od nástupu bývalého ministra Romana Prymuly Jan Brodský, který předtím působil i na ministerstvu práce. Podle informací CNN Prima NEWS musel Brodský skončit kvůli nepovedenému inzerátu na očkování proti covidu.
Vizuál, který vyšel v prosinci v několika českých médiích, cupovali odborníci na marketing, grafici i opozice. Kampaň podle nich vypadala spíš jako reklama na to, aby se lidé nenechávali očkovat.
Najděte si lepší marketéry, vzkázal Babiš
Inzerát zkritizoval i premiér Babiš. Označil ho doslova za katastrofální a vzkázal ministru zdravotnictví Janu Blatnému (za ANO), aby si sehnal lepší marketéry. Předseda vlády už také několikrát přiznal, že s kampaní na očkování se mělo začít mnohem dřív.
Blatný na post ředitele komunikace hledá někoho se schopností vytvářet a řídit PR strategie. Adept na funkci musí mít například vysokoškolské vzdělání, má znát mediální prostředí a mít schopnost vést odbor formou krizového řízení.
Pracovní místo je zařazené ve 13. platové třídě pro zaměstnance ve veřejných službách. Podle praxe v oboru je platový tarif od 28 880 korun hrubého bez praxe do 42 640 korun za praxi delší než 32 let.