Domů strategie

strategie

Výpis příspěvků ke štítku „strategie“

Lidé od ledna ušetří na elektřině tisíce, slibuje Havlíček. ČEZ chce zestátnit do roka a půl

Vláda ANO zestátní ČEZ do roku 2027, prohlásil místopředseda hnutí Karel Havlíček v rozhovoru pro CNN Prima NEWS. Upřesnil také, jak by měl vypadat plánovaný zánik ministerstva pro místní rozvoj, respektive jeho převod do nově vznikajícího resortu hospodářství, který by měl vést právě on. Zároveň slíbil, že už v roce 2026 se lidem zlevní elektřina o tisíce korun a zavedou se takzvané spravedlivější tarify. Prozradil navíc, jaké budou první kroky nové vlády.

Z montoven k technologickým lídrům: MPO chce změnit český export

Český export se mění. Od dodávek komponentů k řešením s vyšší přidanou hodnotou, s ambicí oslovit nové trhy, stát se investory v zahraničí a zanechat výraznou stopu v globalizovaném světě. A právě tuto transformaci má podpořit nová exportní strategie České republiky do roku 2033. Co konkrétně přináší a jak vypadá praktická pomoc firmám? Odpovídali vrchní ředitel Sekce Evropské unie a zahraničního obchodu David Müller a ředitel Odboru podpory exportu Rudolf Klepáček z Ministerstva průmyslu a obchodu.

Philipp: Antivaxerské skupiny mají na rukou krev. Došlo k rozpolcení společnosti, řekl Mašek

Skupiny odmítající očkování mají jistý podíl na smrti lidí v případě nemocí, u nichž existuje možnost preventivního očkování. Ve vysílání CNN Prima NEWS to řekl místopředseda sněmovního výboru pro zdravotnictví Tom Philipp (KDU-ČSL). „V posledních letech, zvláště po covidu, vidíme výrazný nárůst antivaxerských skupin, které si asi neuvědomují, že do jisté míry mají na rukou krev lidí, kteří onemocní a můžou i umřít potom, co se preventivně neočkovali,“ podotkl Philipp. Podle poslance Jiřího Maška z hnutí ANO je společnost ohledně vakcín rozpolcená.

Rusko už válku prohrálo, míní německý politik. K jednání o míru by použil „strategii dikobraza“

Rusko nejenže nerealizovalo své vojenské cíle, ale ve skutečnosti pomohlo posílit NATO, řekl v rozhovoru dlouholetý předseda Mnichovské bezpečnostní konference Wolfgang Ischinger. Přimět ruského prezidenta Vladimira Putina k ukončení války podle něj ale nebude jednoduché. Pomoci by však podle něj mohla „strategie dikobraza“ a využití ruských zmrazených aktiv.

Start[up]ujeme: Kreativita, agilita. Které trendy určují úspěch moderních startupů?

Jak se rodí trendy a predikce? Proč některé startupy vydrží a jiné shoří společně s hype vlnou? V novém dílu podcastu Start[up]ujeme na CNN Prima News diskutovali Pavlína Louženská, expertka na předpovědi trendů a zákaznické chování, a Vojta Roček, garant, investor a expert na startupy, o tom, jak technologie, válka i společenské změny formují budoucnost byznysu. Dozvíte se, proč je lepší surfovat na vlnách než se snažit je vytvářet, a proč dnes startupy více než kdy jindy hledají cestu mezi obranou, AI a klimatickými výzvami.

Byznys není jen o zisku. Srdce dává směr strategii, říká držitelka FBW Award Srdce Rodiny

Říká se, že rodina je základ státu. A totéž lze říct o rodinných firmách, které tvoří drtivou většinu podnikatelských subjektů v Česku. Co nebo spíš kdo je ovšem základem, takzvaně srdcem samotného rodinného byznysu? To je otázka, kterou si položil průkopník poradenství rodinným firmám u nás David Krajíček. Jak říká, je zásadní, aby si každá společnost byla vědoma svého „srdce“, jež ji pohání. Vůbec prvním podnikem, který ho poznal, je jeden z lídrů českého sklářství, Lasvit. Lucie Jakimičová, spoluzakladatelka firmy, na letošním ročníku FBW Summit získala ocenění Srdce rodiny.

Budějovice chystají tichou revoluci. Nová rozvodna změní dopravu ve městě

Česko modernizuje svou energetickou síť. Nejde přitom jen o stabilnější dodávky elektřiny – nové technologie ovlivní každodenní život každého z nás. Klíčovou roli přitom hrají investice z evropských fondů. Ukázkovým příkladem je nově postavená rozvodna v centru Českých Budějovic. Nová rozvodna stojí nenápadně v centru města, ale pro jeho energetickou budoucnost má klíčový význam

Osm kroků ke skutečně dostupnému bydlení v Česku

Český bytový trh se potýká s nedostatkem 100–150 000 nových bytů tam, kde jsou nejvíce potřeba, ačkoliv ve městech čeká na oživení až 70 000 bytů na brownfieldech. Dokument „Bydlení pro lidi – Strategie změny“ ve spolupráci se Svazem podnikatelů ve stavebnictví, Asociací developerů a Hospodářskou komorou ČR představuje osm klíčových opatření od masivní výstavby přes odblokování brownfieldů až po uvolnění regulací, která mají zajistit, aby každý nový byt opravdu přispěl k řešení bytové krize .

Regál v obchodě je místem, kde se potkávají zákazníci s produkty. Společnost P&G si uvědomuje jeho klíčovou roli

Čeští spotřebitelé vědí, co chtějí: účinnost, dostupnost a dobrou cenu. Je důležité tato očekávání dovedně promítnout do každodenních rozhodnutí milionů Čechů, říká Joanna Bohdanowicz, generální ředitelka divize péče o zdraví ve společnosti P&G ve střední Evropě. V následujícím rozhovoru hovoří o tom, jak prodejní data, spotřebitelské průzkumy a „konstruktivní narušení“ pomáhají budovat spokojenost a loajalitu českých zákazníků v online i offline světě.