Tímhle se automobilky nechlubí. Podívejte se, které modely patří na trhu k nejpomalejším

Automobilky se vždy pyšní tím, když jejich model patří mezi nejlevnější, nejprodávanější nebo nejvýkonnější na trhu. Jsou ovšem parametry, kterými se už z principu vůbec nechlubí. Na mysli máme například dynamiku. Některé vozy totiž potřebují pro zrychlení z nuly na sto téměř dvacet vteřin. Tady je pět těch vůbec nejpomalejších.

Na páté místo se s výkonem 15,8 vteřiny řadí Mitsubishi Space Star, a to s benzinovou jedna-dvojkou ve spojení s automatickou převodovkou. V případě pětistupňového manuálního řazení to na sprintu stáhne o necelé dvě sekundy. Navíc se dá pořídit až o 50 tisíc levněji. Pro ceník japonského modelu klikněte sem.

K TÉMATU: Poslední lidové auto v tichosti opustilo trh. Prodávalo se už od 280 tisíc korun

Do přehledu se dostalo i další Mitsubishi. Tentokrát nový Colt se svým atmosférickým litrovým tříválcem o výkonu 67 koní. Malý pětidveřový hatchback o délce přes čtyři metry to vytáhne na stovku za 17,1 vteřiny. V zásobě má však ještě přeplňovanou verzi, která to zvládne o pět sekund rychleji. Nejsvižnější je ale ve verzi hybrid, kde elektromotor spolupracuje se zážehovou šestnáctistovkou. Kompletní technická data včetně cen naleznete zde.

Nejpomalejší je elektromotor

Jen o desetinu vteřiny pomalejší je korejský drobek Kia Picanto. Jeden z nejmenších nabízených modelů na českém trhu potřebuje se zážehovým tříválcem 17,2 sekund, aby se dostal na rovnou stovku. Motoru to v podstatě kazí automatická převodovka, jelikož s manuálem to dokáže o více než dvě vteřiny rychleji. Pro veškerá data malého hatchbacku klikněte sem.

Není překvapením, že se do žebříčku zařadilo také koncernové dvojče Hyundai i10. Zajímavostí ovšem je, že se stejnou motorizací má až o šest desetin vteřin horší výsledek. Na výběr má sice ještě benzinovou dvanáctistovku, ani ta ale ve spojení s automatem nijak neoslní svou dynamikou. Na kompletní ceník včetně technických údajů se podívejte zde.

Vůbec nejlínější je paradoxně elektromobil, a to i navzdory tomu, že u nich je nástup maximálního točivého momentu prakticky okamžitý. Jenomže u Dacie Spring trvá zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za 19,1 vteřiny. Slabší elektromotor má sice k dispozici 125 Nm kroutícího momentu, nicméně maximální výkon je pouhých 45 koní. Rumunský ryze elektrický automobil je tudíž svižný na startech, ale ve vyšších otáčkách rychle ztrácí tempo.

K dispozici je ještě silnější pohonná jednotka Electric 65. Ta už je na tom podstatně lépe, na stovku to totiž vytáhne za necelých čtrnáct sekund. Že je to čipera vhodný hlavně do města, dokazuje jeho zrychlení na 50 km/h. Podle výrobce mu stačí 3,9 vteřiny. Připravte si ale navíc 50 tisíc korun. Přehled cen Dacie Spring najdete pod tímto odkazem.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Dramatické policejní pronásledování v Brně: Řidič ohrozil desítky aut, chtěl se vyhnout vězení

Tagy:
hobby Mitsubishi automobilový průmysl Hyundai i10 Kia Picanto Mitsubishi Space Star automatická převodovka volný čas Dacia Spring pečivo elektromotor produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství Colt’s Manufacturing Company