
Pozor při výběru dodavatele energií: Většina neprošla kontrolou úřadu. Co sledovat?
Móda a životní prostředí jde ruku v ruce. Ne vždy si to uvědomujeme, ale dnešní cenová dostupnost a kvantita módních kousků staví módní průmysl na jedno z předních míst znečišťovatelů životního prostředí. Jsou ale i značky a návrháři, kteří se snaží svým přístupem na problematiku upozorňovat. Ať už mluvíme o takzvaných „Green fashion weeks“, tedy týdnech módy, kde mohou předvádět pouze návrháři dodržující výrobu z udržitelných materiálů nebo šíření určité osvěty či spolupráce s neziskovými organizacemi. Móda má obrovskou sílu, byla vždy hlasem, kterým může nejen návrhář, ale i konzument samotný vyjádřit svůj postoj.
Teplákové soupravy drží její byznys v chodu. Mladá módní návrhářka Vanda Jandová v pandemii nezahálí a rozvíjí podnikání. Říká, že se ženy chtějí cítit opečovávané a obdivované. Klientky navštěvují její ateliér více než kdy dřív a myslí si, že nás čeká velmi kontaktní doba.
Nové technologie a on-line zkoušky modelů. I takto proměnila pandemie návrhářskou tvorbu. Známá módní guru Natali Ruden neuznává tepláky a boří mýty ve vnímání domácí módy. Zároveň se snaží v ženách probudit sebelásku.
Šaty bez modelek a modelů promenádující se po přehlídkových molech? Díky koronavirové epidemii se takzvaná digitální móda dostává do širšího povědomí. Výrobcům ušetří čas i finance, které jsou zejména v době restrikcí pro firmy klíčové. Touto cestou se vydal i český start-up, který svůj koncept představil na módní akci Prague Fashion week.
Modelky se po více než půlroce vrátily v Česku na přehlídková mola. Po koronavirové pandemii vstupují do nové sezony, kterou zahájil víkendový Czech Fashion Week v severočeských Teplicích, kam zavítal počtvrté.
Jak to bude s módou po pandemii? Odborníci se shodují, že oděvní průmysl zažívá zlom. Prestižní a luxusní značky hlásí razantní zpomalení a změnu filozofie. V pořadu Silný hlas o tomto tématu mluvila Markéta Fialová s publicistkou Irenou Cápovou a výkonnou ředitelkou agentury IPSOS Evou Veisovou.