Musíme to opravit. Pardon, že se beton nedá lít v zimě, hájí Hřib uzavírky v Praze

Značka ŘSD

360° 10.9.2021

Každý politik chce hlavně stříhat pásky, hájil velké množství uzavírek v Praze primátor hlavního města Zdeněk Hřib (Piráti) v pořadu 360° na CNN Prima NEWS. Následně se rozčílil a odmítl kritiku, že se dopravní omezení v Praze dělají v nevhodný čas před říjnovými sněmovními volbami. Výrokem „Musíme to opravit.“ připomněl řidiči nenáviděnou značku z dílny Ředitelství silnic a dálnic.

Pražany trápí desítky uzavírek a rozkopaných silnic. Doprava v hlavním městě vázne a projet hlavními tahy bez zdržení je během dne prakticky nemožné. Na pražského primátora Zdeňka Hřiba a celý magistrát se tak sesypala kritika ze strany občanů, politiků, ministrů i prezidenta Miloše Zemana.

Hřib ale velkou část viny připisuje předchozím vedením hlavního města. „Problém je v tom, že každý politik chce stříhat pásky. Preferují se investice do nových věcí, ale zapomíná se na opravy. Dostali jsme Prahu v zanedbaném stavu. Neinvestovalo dřívější vedení ANO nebo ODS,“ kritizoval Hřib.

Druhý host pořadu, místopředseda ODS Martin Kupka, se ale nedal. „Když se podíváte do historie Prahy, klíčové stavby jsou díla primátorů ODS. Hřib neslyší rád, když mluvím o shodě se státní správou, aby mohly vzniknout další hlavní tahy včetně dostavby Pražského okruhu,“ argumentoval Kupka. ODS vládla Praze od září 1991 do května 2013. Primátory byli například Jan Koukal, Jan Kasl, Pavel Bém nebo Bohuslav Svoboda.

Pardon, že beton se nedá lít v zimě

Když se začalo debatovat o pražské dopravě v souvislosti s negativním dopadem na Piráty v říjnových volbách, Hřib se naštval. „Strašně se omlouvám, ale jestli má být jediným argumentem, proč neopravovat, že je před volbami, tak pardon, ale v zimě se beton lít nedá. Musíme to opravit. A když jsou každý rok nějaké volby, neopravili bychom nic,“ prohlásil.

Situace se koncem prázdnin prý zhoršila kvůli zvýšené dopravě. „Magistrát není jediným, kdo může udělat uzavírku. My máme pod sebou jen některé hlavní tahy, menší uličky jsou na městských částech, kterých je 22. To je strašný kocourkov,“ nastínil složité vyjednávání v hlavním městě.

Hřiba kritizoval i prezident

Kvůli mnoha uzavírkám obdržel Hřib výzvu k rezignaci od prezidenta Miloše Zemana. „Důsledkem naprosto amatérského přístupu k plánování a dohledu nad opravami pražských silnic, či dokonce zcela záměrného diletantství směřovaného vůči pražským i mimopražským řidičům, je hlavní město naprosto dopravně paralyzované, což již zdaleka není jen tématem pražským, ale vzhledem k významu metropole i tématem celonárodním,“ vyčetl mu Zeman.

Hřib ale rezignovat rozhodně nehodlá. „Je vidět, že pan Zeman nejevil poslední roky o Pražany zájem a hlavnímu městu se vyhýbal. Pokud by se zajímal o českou dopravu, vyzval by k rezignaci pana Havlíčka,“ zmínil se o ministru dopravy Karlu Havlíčkovi.

Sám Havlíček se do Hřiba také pustil. „Situace v Praze jde jednoznačně za magistrátem. Snaha a peníze nestačí. Investice se musí plánovat i s ohledem na roční období a předpokládaný provoz. Je to obrovská nezkušenost a naivita magistrátu,“ napsal CNN Prima NEWS. Hřib ale Havlíčkovi na oplátku připomněl zdlouhavou opravu dálnice D1.

Tagy: