360°, Zdeněk Hřib, Martin Kupka - 10.9. v 21:20
Na automobily určitě nezapomínáme, ujišťoval Pražany v pořadu 360° na CNN Prima NEWS pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Reagoval na kritiku některých politiků, že magistrát hlavního města prosazuje jízdu na kole a řidiče aut ignoruje. Místopředseda ODS Martin Kupka ale Hřibovi vpálil, že automobilisté jsou pro Piráty lovnou zvěří.
Na začátku září, kdy je doprava v Praze intenzivnější než o prázdninách, je hlavní město plné uzavírek. Silničáři začátkem měsíce dokončili 62 nejvýznamnějších oprav a na 40 místech dělníci stále pracují. A to i přesto, že začal školní rok. Pražský magistrát v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem se tak dostal pod palbu kritiky.
Dopravní peklo v Praze. Hlavní město zůstane rozkopané i během podzimu
Řidiči projíždějící Prahou se budou muset po letních prázdninách ještě více obrnit vůči zácpám. Opravy na silnicích totiž se začátkem školního roku, kdy se tradičně zintenzivňuje provoz, nekončí. Situaci v Praze do konce letošního roku zkomplikuje ještě minimálně 16 významných dopravních omezení.
„Obávám se, že u Pirátů se automobilisté stávají lovnou zvěří. Sám jsem se bál, zda do vysílání vůbec dorazím,“ podotkl místopředseda ODS a středočeský zastupitel Martin Kupka, který je rovněž starostou obce Líbeznice ležící pár kilometrů na sever od Prahy.
„Na automobilisty určitě nezapomínáme, kvůli komu se asi silnice opravují? Když vidím pana Kupku, můžeme ukázat konkrétní problém. Na severu Prahy je situace nedotažená. Není tam ani okruh, který staví stát. Praha hraje nulové housle,“ hájil se Hřib. „Problém je, že za posledních 10 let stoupl počet aut v Praze o třetinu. Po koronaviru je v ulicích velké množství kurýrů a politici vyhnali strašením až 300 tisíc lidí z MHD,“ dodal.
Válka s Havlíčkem i Zemanem
Podle Kupky ale platí, že lidé používají auto, aby zvládli pracovní povinnosti, ne aby se bavili. „Praha trpí tím, že není schopna řešit tranzitní tahy. Ano, jde většinou o stavby státu, ale je potřeba spojit síly, aby se klíčové tepny podařilo dostavět. Na automobilisty se zapomíná,“ zdůraznil.
Kvůli mnoha uzavírkám obdržel Hřib výzvu k rezignaci od prezidenta Miloše Zemana. „Důsledkem naprosto amatérského přístupu k plánování a dohledu nad opravami pražských silnic, či dokonce zcela záměrného diletantství směřovaného vůči pražským i mimopražským řidičům, je hlavní město naprosto dopravně paralyzované, což již zdaleka není jen tématem pražským, ale vzhledem k významu metropole i tématem celonárodním,“ vyčetl mu Zeman.
Hřib ale rezignovat rozhodně nehodlá. „Je vidět, že pan Zeman nejevil poslední roky o Pražany zájem a hlavnímu městu se vyhýbal. Pokud by se zajímal o českou dopravu, vyzval by k rezignaci pana Havlíčka,“ zmínil ministra dopravy Karla Havlíčka.
Sám Havlíček se do Hřiba také pustil. „Situace v Praze jde jednoznačně za magistrátem. Snaha a peníze nestačí. Investice se musí plánovat i s ohledem na roční období a předpokládaný provoz. Je to obrovská nezkušenost a naivita magistrátu,“ napsal CNN Prima NEWS. Hřib ale Havlíčkovi na oplátku připomněl zdlouhavou opravu dálnice D1.