Trasa plná překážek
Řidiči, kteří budou cestovat mezi Karlovými Vary a Plzní, by se měli obrnit trpělivostí. Pojedou totiž po rozkopaných silnicích. Štáb CNN Prima NEWS ukázal, kde by si měli dát obzvlášť pozor. Komplikovanou situaci na místech mnohdy zhoršují i samotní řidiči nerespektováním značení.
Karlovy Vary – Plzeň. Trasa dlouhá asi osmdesát kilometrů. Teď je ale plná překážek. První zdržení čeká na řidiče hned u přehrady Březová. Sanují se tady svahy a opravují svodidla. Provoz řídí lidé.
Cesta se pak sice otevře, po pár kilometrech se ale brzdí znovu. Tentokrát je to u obce Teplička. Může za to hlavně frézování silnice. Provoz tady znovu řídí cestáři a je třeba kličkovat mezi vyfrézovanými úseky. Do budoucna se tady chystá objížďka.
Cestu komplikují i řidiči
Cesta dál na Plzeň kolem majestátního hradu v Bečově odsýpá. To ale trvá pouze do doby, než štáb CNN Prima NEWS zastaví semafor u Krásného Údolí, kde se opět opravuje silnice. Půlka jí v podstatě přes celou obec chybí. Průjezd staveništěm je ale překvapivě rychlý. To se ovšem nedá říct o dalším úseku, na kterém silničáři pracují.
V obci Útvina je poslední zdržení na cestě do Plzně. Tady jsou semafory hned dva – jeden je na příjezdu, druhý na výjezdu z obce. „Je to katastrofa, ale udělat se to musí,“ řekla jedna z řidiček. „Jestli bude potom hezká, tak jenom dobře,“ dodal další oslovený šofér.
Kolony se tvoří nárazově. Situaci si ale z velké části komplikují sami řidiči. Pro některé, jako by červená na semaforu neplatila vůbec. Další sice zastaví, jenže v protisměru.
Problémem jsou ceny materiálů
Řidiči silničářům vytýkají hlavně počet uzavírek na trase, navíc ve stejnou dobu. Podle Ředitelství silnic a dálnic ale nebylo zbytí, zvlášť kvůli situaci na trhu se surovinami. „Obáváme se vývoje cen materiálu, vývoje dostupnosti kapacit stavebních prací, resp. stavebních firem,“ vysvětlil ředitel ŘSD ČR pro Karlovarský kraj Lukáš Hnízdil.
Dvě ze čtyř oprav mají být hotové do léta. Opravy mostů u Kfel a průtahu Krásným údolím ale potrvají až do konce listopadu.