Nebezpečná zastávka
Lidé v Olomouci si stěžují na riziko vyvýšených zastávek. Ty totiž odděluje od kolejí silnice, ze které pak cestující do vozu nastupují. Neukáznění řidiči přitom můžou na nástupiště vjet a chodce ohrozit.
Paní Jančíková často cestuje po Olomouci, když vodí svá dvě vnoučata na kroužky. Její svěřenkyně se však málem stala hlavní postavou tragédie. „Vystupujeme z tramvaje, Viktorka šla po levé straně a najednou udělala krok přede mě, když jsem uviděla, že jede auto. Tak jsem ji rychle stáhla zpět do tramvaje a auto si profičelo,“ popsala.
ČTĚTE TAKÉ: V Jílovém u Prahy zemřela žena po srážce s autobusem. Na místě zasahoval vrtulník
Orloj s pracující inteligencí či kaplička ukrytá v sousoší. Olomouc kdysi uchvátila i Mozarta
Prázdniny jsou definitivně za námi a zbyly z nich jen vzpomínky. Přinášíme vám nicméně tip na výlet, který můžete zrealizovat, kdykoli vás napadne. S kamerou pořadu Prima Česko jsme vyrazili do Olomouce. Prohlédli si tamní orloj, který je oslavou pracující inteligence, i Sloup Nejsvětější Trojice – největší barokní sousoší ve střední Evropě ukrývající kapličku. Naše kroky mířily také na Svatováclavské návrší a nakonec do zoo. Mimochodem, věděli jste, že Olomouc svého času bývala po Praze druhým nejdůležitějším sídlem u nás?
„Řidiči jsou povinni zastavit za vozidlem hromadné přepravy osob, které zastavilo právě na vyvýšené zastávce. Ve své jízdě mohou pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li cestující, kteří vystupují či nastupují,“ uvedla mluvčí policie Olomouckého kraje Petra Vaňharová.
Každodenní problémy s neukázněností řidičů mají nejen cestující, ale i řidiči tramvají. „Dnes se mi stalo třikrát, že auta nezastavila za tramvají, ale projela okolo,“ uvedla jedna z řidiček tramvaje.
Automobily občas ohrožují i samotné řidiče tramvají. „Nejhorší je odbavování invalidního vozíku, kdy musíte vytáhnout plošinu z tramvaje, aby vozíčkář mohl vyjet ven. Auta často nepočkají a stalo se mi, že na mě najížděla,“ pronesla dále.
Pravidla jsou přitom jednoduchá. Tím prvním je ohleduplnost. „Základ je přizpůsobit rychlost, nejezdit rychle, dobře se rozhlížet, což platí samozřejmě pro obě strany,“ zdůraznil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.