Nehodnotit maturitní testy je velice nebezpečná myšlenka, říká Klaus ml.

Václav Klaus ml.

I začátek nového školního roku poznamenala probíhající pandemie koronaviru. Školy ovšem výrazně ovlivnila již na jaře, kdy musely přejít na distanční výuku. Je však dostačující? A funguje vládní pandemický semafor dobře ve spolupráci se školními opatřeními? Na tyto a další otázky odpovídali v pořadu 360° Pavlíny Wolfové bývalá ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) a poslanec Václav Klaus ml. (Trikolora).

Exministryně školství prohlásila, že podle učitelů se během jara, tedy v době, kdy se školy uzavřely a byla zahájena distanční výuka, nic zásadního v učivu nezměnilo a vše by se nyní mělo zvládnout dohnat. Učitelé podle Valachové avizují, že se jim podařilo děti vzdělávat i on-line.

S tím však nesouhlasí Klaus ml. Děti totiž dle jeho slov zažily příliš velký výpadek prezenční výuky, protože na jarní distanční výuku navázaly prázdniny. Navíc podle Klause ml. nebyla domácí výuka ve všech rodinách kvalitní.

Jedním z témat v pořadu 360° Pavlíny Wolfové bylo také známkování dětí. Předseda Trikolory uvedl, že je běžné neznámkovat například u prvňáčků, ale u maturitního ročníku nepovažuje známkování za problém. Následně se vyjádřil i k návrhu nehodnotit známkou maturitní testy. „Myšlenka nehodnotit maturitní testy je velice nebezpečná,“ řekl.

Oba poslanci se shodli, že vládní semafor minimálně nefunguje tak, jak má. Valachová zmínila oznámení ministerstev školství a zdravotnictví o provázanosti škol se semaforem, což však následně neviděla. Deklarovala to situací z minulého pátku, kdy ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) ukázal Prahu na semaforu coby oranžovou, tedy rizikovou. Následně se čekalo oznámení, že se znovu na školách budou nosit roušky, což se však nestalo, neboť semafor sice je oranžový, ale zatím ještě nedosáhl šestého stupně, který roušky nařizuje. Klaus ml. byl ještě kritičtější, když pandemický semafor označil za nesmysl.

Tagy: