Kvůli závadě na trakčním vedení nabírají vlaky na dvoukolejné celostátní trati 330 u Otrokovic na Zlínsku zpoždění v desítkách minut. Vlaky jezdí mezi stanicemi Napajedla na Zlínsku a Hulín na Kroměřížsku pouze po jedné ze dvou traťových kolejí. Za zkrat a stržení vedení může úterní pochybení nákladního dopravce, který nerespektoval návěstidlo. Odhad způsobené škody se pohybuje v řádu desítek milionů korun, opravy mohou trvat týdny.
„Příčinou mimořádné události je nerespektování návěstidla pro elektrický provoz nákladním dopravcem. Následoval zkrat a stržení trakčního vedení a poškození zabezpečovacího zařízení,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Hasiči podle krajské mluvčí Lucie Javoříkové na trati mezi Otrokovicemi a Tlumačovem na Zlínsku zasahovali po 17. hodině. „Přebírali si to drážní hasiči, je to v jejich šetření,“ dodala mluvčí. Z denního hlášení hasičů o závažných požárech vyplývá, že k přetížení součástí traťového vedení vyjíždělo devět profesionálních a dobrovolných jednotek. Způsobená škoda podle hasičů přesáhla 20 milionů korun, nikdo neutrpěl zranění.
Kvůli provozu pouze po jedné koleji nabírají vlaky za místem omezení zpoždění. V případě dálkové dopravy podle Českých drah činí 30 až 40 minut, u regionální dopravy 30 až 60 minut. „Uvedená doba zpoždění je orientačního charakteru a může se změnit,“ uvedl dopravce.
Podle Správy železnic je provoz mezi Otrokovicemi a Tlumačovem výrazně omezený s ohledem na poškození zabezpečovacího zařízení. „Výhled oprav a návratu k běžnému provozu budeme upřesňovat, nelze vyloučit týdny,“ uvedla Pistoriusová.
Dvoukolejná elektrizovaná celostátní trať číslo 330 propojuje Přerov s Břeclaví. Je součástí druhého koridoru. Z Přerova vede přes Hulín, Otrokovice, Staré Město na Uherskohradišťsku, Moravský Písek a Rohatec na Hodonínsku a Hodonín do Břeclavi.