Poslední výstraha pro Schumachera. Zničil spoustu aut za moc peněz, spílá mu majitel

Stáj Haas trefila před dvěma lety marketingové terno. Dohodla se s Mickem Schumacherem – synem pravděpodobně největší legendy formule 1 – a získala si tím statisíce nových fanoušků po celém světě, kteří se pro podporu německého mladíka mohli rozhodnout čistě z nostalgie a vzpomínek na parádní jízdy Michaela. S blížícím se koncem dvouleté smlouvy ale panuje ohledně výkonů nositele slavného příjmení nespokojenost.

Comeback jména Schumacher do formule 1 dost možná může být jen dvousezonní záležitostí. Mick Schumacher je dalek tomu, aby plnohodnotně kráčel ve šlépějích svého otce, který v nejpopulárnějším seriálu motorsportu ukořistil sedm titulů mistra světa.

Do formule 1 se nedostal nespravedlivě na úkor ostatních. V sezoně 2020 v nižší kategorii formule 2 ovládl pořadí šampionátu, což je celkem zásadní úspěch pro to, aby povýšil mezi elitu. Nejvíce ho chtěl tým Haas, který zároveň v angažování Schumachera viděl skvělou marketingovou příležitost, tahák pro sponzory i fanoušky.

První ročník byl pro novice velmi krutou lekcí. Vůz americké stáje nedokázal být konkurenceschopný, ostatní monoposty ho většinou předjížděly o kolo, někdy i o dvě. V letošním roce už se Haas role největšího otloukánka zbavil a přenechal ji Williamsu. Stále ale na většinu startovního pole nemá, v Poháru konstruktérů soupeří o osmou, respektive devátou příčku s AlphaTauri.

Ke spokojenosti je vzhledem k nadějnému startu sezony vystřídanému trápením daleko. A Schumacher je ve dvojici se zkušeným parťákem Kevinem Magnussenem tím větším magnetem na kritiku. Dánský kolega totiž získal za 18 závodů o 10 bodů více než Němec, navíc se jeho výkony tolik neřeší, protože nemá smlouvu jen do konce ročníku.

Můžete ničit auta, když sbíráte body

Schumacher naopak bojuje o to, aby si zajistil prodloužení kontraktu. Jeho výchozí pozice před závěrečnými čtyřmi Grand Prix ale není bůhvíjaká, což dokládají slova majitele Gena Haase.

„Pokud u nás chce pokračovat, musí ukázat, že dokáže získat nějaké body. To je to, na co čekáme,“ hodnotil pro agenturu AP podnikatel, který fušuje také do amerických závodů NASCAR. „Začali jsme rok velkým úspěchem, ale pak už to nebylo moc dobré a vypadá to, že padáme do našeho normálu. Musíme se z toho dostat,“ pokračoval.

Třiadvacetiletý Schumacher mnoho závodů solidně rozjel, body ale vydoloval jen ze dvou z nich – ve Velké Británii a hned další týden v Rakousku. Daleko více bylo ze strany Micka chyb, které pro monopost s názvem VF-22 znamenaly velmi nákladné opravy. Naposledy v tréninku před Velkou cenou Japonska. A to je zvlášť pro majitele fakt, který nelze přehlížet.

„Mick má velký potenciál. Ale stojí nás jmění, zničil spoustu aut, což stálo peníze, které prostě nemáme. Pokud jste jako (Max) Verstappen – přinesete nějaké body, občas zničíte auto – vypořádáme se s tím. Ale když jezdíte vzadu a ničíte auta, je to velmi těžké,“ konstatoval upřímně Haas.

Ačkoliv ještě evidentně není o budoucnosti Schumachera jasno, tato slova majitele rozhodně jezdce neutěší ani nepovzbudí. Ještě ale existuje šance, že se nakonec slavný syn při nezájmu Haasu domluví se zmiňovaným Williamsem. Britská stáj pro příští sezonu už nepočítá s Kanaďanem Nicholasem Latifim.

Tagy: