„Od příštího pondělí dojde kvůli neúnosné situaci na trati Praha–Beroun k rozdělení linky S7,“ začíná zdůvodnění změn na oficiální informační stránce Pražské integrované dopravy (PID). Od 31. srpna se změní jízdní řády na linkách S7 a také S1 mezi Prahou a Berounem a Prahou a Kolínem. Důvodem jsou podle serveru zdopravy.cz problémy Správy železnic s dodržováním spolehlivosti provozu na trati z Prahy do Berouna. Drobné úpravy se týkají i linek z Prahy do Lysé nad Labem a Benešova.
Opatření kvůli výlukám přinutí cestující častěji přestupovat. Důvodem je snaha omezit přenášení zpoždění na jiné vlaky, informuje dále web.
Projděte si svou obvyklou trasu, ať nedojedete jinam
Skončí některé průjezdné linky napříč Prahou. Kompletní změny jsou popsány na stránkách Pražské integrované dopravy a Českých drah, kde najdete i výlukové jízdní řády.
Konkrétní změnu zdůraznil Twitter PID: „Pod číslem S7 pojedou vlaky jen v trase Praha hl. n. – Beroun. Dosavadní vlaky S7 do Českého Brodu budou převedeny na linku S1 z Masarykova nádraží,“ s tím, že vlaky ráno do Řevnic a odpoledne z Řevnic pojedou mimo stanici Praha-Smíchov. Omezení se dotkne kvůli výlukové činnosti na trati do Lysé také některých vlaků S9. „Snad to alespoň trochu pomůže stabilizovat neutěšenou situaci,“ doufá PID.
Od příštího pondělí dojde kvůli neúnosné situaci na trati Praha - Beroun k rozdělení linky S7. Pod číslem S7 pojedou vlaky jen v trase Praha hl. n. - Beroun. Dosavadní vlaky S7 do Českého Brodu budou převedeny na linku S1 z Masarykova nádraží. pic.twitter.com/c3X3hQU35i
— PID (@PIDoficialni) August 26, 2020
„Zhorší se tak výrazně cestování těm, kteří například jezdí vlakem z Radotína do Libně či dál na východ. Opatření bude platit nejméně do konce jízdního řádu v prosinci letošního roku. Celkem třináct osobních vlaků je zrušeno bez náhrady, část pojede mezi Radotínem a hlavním nádražím odklonem přes Krč. Dva osobní vlaky mezi Smíchovem a hlavním nádražím jsou zrušeny,“ vysvětluje zdopravy.cz a připomíná, že kvůli výlukám na trati do Lysé nad Labem se ruší i některé průjezdné vlaky z Benešova do Lysé nad Labem, cestující budou muset přestoupit do jiné soupravy na hlavním nádraží.
Více než polovina vlaků není schopna jezdit včas
Zdopravy.cz cituje z dat Správy železnic, podle kterých jezdilo v úseku Praha–Beroun od začátku srpna včas jen 46 % vlaků a nejhorší je situace u vnitrostátních rychlíků a expresů, kdy včas jich jelo 36 %. Mluvčí Správy železnic Nela Friebová za jeden z důvodů označila nedávný požár měnírny v Chuchli. Od té doby má prý řada vlaků i problém s nedostatečným napětím.
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda se navíc dnes na Twitteru pochlubil zahájením rekonstrukce, která bude znamenat pro cestující další průchod staveništěm na této už tak dost komplikované trati, a to přímo v Berouně. „Stavba potrvá 2 roky a cestující dostanou odpovídající komfort a zaměstnanci moderní zázemí,“ upřesnil ředitel i čas, po který bude oprava nádražní budovy trvat.
Beroun je druhá nejvytíženější stanice Středočeského kraje. Dnes jsme s @KarelHavlicek_ a starostkou Berouna zahájili rekonstrukci nádražní budovy @Spravazeleznic. Stavba potrvá 2 roky a cestující dostanou odpovídající komfort a zaměstnanci moderní zázemí. pic.twitter.com/NqV8WUnG2O
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) August 26, 2020