Pražská koalice si chystá předvolební trumfy. Dvorecký most či okruh se pohnou v září

Vizualizace Dvoreckého mostu

První problém na Barrandovském mostě

Pražská vládnoucí koalice (Piráti, Praha Sobě a Spojené síly pro Prahu) si na poslední týdny před volbami připravuje několik zásadních triumfů. Začít by se měl stavět dlouho očekávaný Dvorecký most a radnice slibuje také zásadní posun v přípravě vnitřního městského okruhu. Podle Jiřího Pospíšila (TOP 09), který je součástí koalice, je standardní že se aktivita politiků před volbami stupňuje.

Minulý týden pražské vedení hrdě oznámilo, že splní svůj slib a ještě před koncem volebního období rozestaví Dvorecký most. Stane se tak na přelomu srpna a září, tedy jen několik týdnů před komunálními volbami. Ty proběhnou 23. a 24. září.

Dvorecký most propojí Prahu 4 s Prahou 5 a dokončen by měl být na přelomu let 2024 a 2025. „Dvorecký most je jednou z těch zásadních staveb, která pomůže k rozvoji tramvajové sítě v Praze a pomůže k rozvoji tangenciálních linek,“ přiblížil význam stavby náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě), do jehož gesce doprava v metropoli spadá.

Přehledně: Doprava i bydlení. Jak se končícímu vedení Prahy podařilo splnit sliby?

Splnilo podle vás současné vedení Prahy sliby, které obyvatelům města před čtyřmi lety dalo, nebo zklamalo a se správou metropole nikam nepokročilo? Vzhledem k tomu, že se blíží konec volebního období koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN), podívali jsme se detailně na programové prohlášení a přinášíme přehled toho, co se povedlo a co nikoliv. Na první pohled je patrné, že největší změny proběhly v oblasti dopravy, územního rozvoje nebo životního prostředí. Koalice naopak selhala v řešení bydlení nebo slíbené transparentnosti majetkové struktury města.

Zástupce koalice Jiří Pospíšil (TOP 09), který je aktuálně koaličním zastupitelem, do voleb jde ale s opoziční ODS, připouští, že načasování s termínem voleb souvisí. „Vždy to takhle funguje a beru to tak. Víte, že se v první polovině volebního období investovalo spíše méně a teď se investuje zase více. Ve chvíli, kdy vládnete, tak se snažíte před volbami ukazovat, co jste opravili, kolik jste toho postavili a jaké projekty rozbíháte. Patří to standardně k vládnutí, je logické, že strany které mají na starosti dopravu, naplánují načasování těsně před volbami. To patří k politice,“ komentoval pro CNN Prima NEWS plány na poslední měsíce před volbami.

„Pro mě je důležité, aby se ty projekty opravdu posunuly, a pokud se to skutečně povede, tak je to ku prospěchu Prahy. Každý kdo posune nějakým způsobem rozvoj dopravní infrastruktury, byť je to můj politický konkurent, tak jej nebudu kritizovat, protože mi jde o veřejný zájem, který je tady jednoznačný,“ doplnil bývalý předseda TOP 09.

Čekání na městský okruh

Dalším příkladem podobného předvolebního taháku je dlouho očekávaná dostavba Pražského okruhu. I v tomto případě má dojít k zásadnímu posunu v září před volbami.

„Odhad zahájení stavby je mezi lety 2028 až 2030 s tím, že výstavba bude trvat zhruba osm let,“ prozradil Scheinherr. „Letos v září bychom mohli celkovou dokumentaci odevzdat na stavebním úřadu, aby se jí začal zabývat,“ doplnil.

Kdy bude projednání dokončeno, záleží na množství připomínek stavebního úřadu a jejich vypořádání. Podle náměstka pro dopravu půjde o rozsáhlý dokument. Chybějící úsek okruhu, známý jako Vlasta, bude měřit 10,3 kilometru a větší část povede tunely. Náklady zatím vyčísleny nebyly. Nejčastěji se hovoří o zhruba 100 miliardách korun.

Předvolebního načasování si všímá také pražská opozice. „Když se věci vnitřního nebo vnějšího obchvatu objeví pár měsíců před volbami v momentě, kdy to čtyři roky postupuje buď nijak, nebo pomalu, tak to samozřejmě vyvolává podezření. V politice na náhody nevěřím,“ zhodnotil pro CNN Prima NEWS zastupitel Patrik Nacher, který aspiruje na lídra pražské kandidátky hnutí ANO.

Jeho hnutí se ale před loňskými sněmovními volbami prezentovalo podobně. Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Karel Havlíček naplánovali dokončení téměř desetileté modernizace dálnice D1 na začátek října, tedy jen týden před tím, než šli voliči k urnám.

V Praze je nyní rozdělaných dopravních projektů hned několik. Ne všechny se ale setkávají s pozitivními ohlasy. Nejproblematičtější bylo zahájení rekonstrukce Barrandovského mostu, kterou už nebylo možné vzhledem k životnosti konstrukce odkládat. Nejvytíženější most přes Vltavu bude opravován několik let.

Vládnoucí koalice v Praze spustila také rekonstrukci Smetanova nábřeží, probíhá revitalizace Václavského náměstí a proměnit by se mělo i problematické okolí Hlavního nádraží.

NOVÝ SMETAŇÁK SE UŽ RÝSUJE 🤩 Smetanovo nábřeží konečně začíná získávat podobu, jakou si jedno z nejkrásnějších míst v...

Posted by Adam Scheinherr on Monday, June 6, 2022

Tagy: