Pražský dopravní podnik (DPP) prodlouží trasu metra B o stanici Depo Zličín. U stanice vznikne také nové záchytné parkoviště P+R pro 600 aut. Současně budou vystavěny dvě nové haly depa Zličín a přebudováno kolejiště. Náklady jsou odhadovány na 1,4 miliardy korun a stavba by mohla začít v roce 2023. Sdělila to mluvčí DPP Aneta Řehková. Podnik nyní v tendru hledá projektanta. Pražské metro má nyní na třech linkách 61 stanic. V minulosti byla stejným způsobem prodloužena linka A do stanice Depo Hostivař.
„Oba objekty, nová stanice metra i P+R, budou vznikat najednou, jeden bez druhého by nedávaly smysl. Cestující se díky tomu ze samotného okraje Prahy dostanou metrem do centra do asi 30 minut od zaparkování. Zlepšíme tím obsluhu v okolí Zličína, spolehlivost a komfort MHD a v neposlední řadě snížíme ekologickou zátěž z individuální automobilové dopravy,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).
Nová stanice bude povrchová s dvěma kolejemi a bočním nástupištěm. Vznikne pod svahem na severní straně kolejiště depa Zličín rovnoběžně se Sazovickou ulicí. Vestibul bude orientován východně. Vstup do stanice bude mít automatické posuvné dveře. Na jihu bude nástupiště otevřeno a cestující bude od kolejiště depa oddělovat pouze prosklená stěna.
Severní část stanice bude tvořit obvodový plášť s prosklenými stěnami se žaluziemi. Pro nástup a výstup bude využíváno pouze severní nástupiště. „Stanice je nicméně koncipována tak, že do budoucna počítá i s druhým nástupištěm a případným prodloužením linky B dále na západ,“ sdělila mluvčí.
Parkovací dům P+R bude stát mezi plánovanou stanicí Depo Zličín a ulicí Na Radosti, a to u křižovatky s Míšovickou. Vzdálenost mezi výstupem z metra a nejbližšími vstupy do garáží P+R bude zhruba 30 metrů.
DPP chce rovněž rozšířit samotné depo o dvě odstavné haly. Kapacita depa je nyní naplněna. „Pokud do budoucna plánujeme zkrácení intervalů na lince B, budeme muset do depa Zličín přesunout část souprav z linky A. Potřebujeme ale pro ně na Zličíně nejdříve postavit novou odstavnou kapacitu,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Nové prostory potřebuje podnik také proto, že na Zličíně má zkušební trať pro testování nových vozů plánovaných pro linku D.
Podnik chce získat pravomocné stavební povolení na přelomu jara a léta 2022. Na podzim roku 2022 vyhlásí tendr na zhotovitele stavby. Samotná stavba by pak měla začít v létě 2023 a do provozu by byla stanice uvedena na konci letních prázdnin v roce 2025.
Podnik zahájil před zhruba 16 lety podobným způsobem výstavbu stanice metra A Depo Hostivař. Vznikla jako součást depa z jedné jeho někdejší haly. Zprovozněna byla v květnu 2006.
Pražské metro přepravilo loni 440,489 milionu cestujících. Metro má tři linky s 61 stanicemi.