Práce na Barrandovském mostě finišují: Hřib prozradil, kdy bude hotovo. Zmínil ale podmínku

Rekonstrukce Barrandovského mostu se prodraží

Barrandovský most se brzy plně otevře, oznámil Hřib

V plném rozsahu se pro řidiče nyní rekonstruovaný Barrandovský most v Praze otevře na konci příštího týdne. Termín je podmíněn tím, že nenastanou žádné neočekávané potíže, řekl v úterý náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Podle vyjádření ředitele Technické správy komunikací (TSK) pro Český rozhlas by se tak mělo stát v neděli 24. listopadu. Most se opravoval v několika etapách, první začala v květnu 2022.

Jakmile TSK dokončí letošní práce, čeká most ještě poslední pátá etapa, při které budou dělníci sanovat povrchy. Při těchto pracích už ale nebudou na mostě žádná dopravní omezení.

K TÉMATU: Za pár minut stání 10 tisíc korun. Podvodných parkovišť rychle přibývá, řidiči jsou bezmocní

„Práce na rekonstrukci Barrandovského mostu aktuálně finišují, a pokud nenastanou žádné komplikace, rádi bychom otevřeli most pro řidiče na konci příštího týdne. Jisté tedy je, že i díky nově použité technologii UHPC betonu se nám oproti původnímu plánu podařilo zkrátit uzavírku, a tedy i dobu omezení pro řidiče, o celý jeden rok,“ uvedl v úterý Hřib.

Letošní oprava měla podle dřívějšího vyjádření TSK původně skončit na konci letních prázdnin, kvůli komplikacím ale silničáři museli termín posunout. TSK letos od března opravuje most ve směru z Braníku na Smíchov.

Stavbu tvoří dva mosty. Jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, je už opraven. Barrandovský most je z roku 1983 a denně ho přejede na 140 tisíc aut a je nejvytíženější komunikací v Praze.

Rekonstrukce mostu bude téměř dvakrát dražší než se předpokládalo. Místo 594,5 milionu bude stát zhruba 1,14 miliardy korun, řekl letos v září generální ředitel TSK Filip Hájek. Důvodem je podle něj velmi špatný stav původní konstrukce, inflace nebo použití modernějších technologií. Při započtení nulté fáze oprav, kdy byly opraveny mimo jiné pilíře, výše zmíněné páté fáze a zaplacení správce stavby se pak náklady vyšplhají na téměř 1,31 miliardy korun.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Tma je pro řidiče jedním z nejhorších rizik. Na co bychom měli na cestách dávat pozor?

Tagy:
most doprava rekonstrukce stavba Zdeněk Hřib oprava Praha otevření Barrandovský most Technická správa komunikací hl. m. Prahy