Čechy oblíbený Primark se po pražském úspěchu otevře i v Brně. Společnost chystá i e-shop

Irský oděvní řetězec Primark považuje první rok působení v České republice za úspěšný. Otevření prodejny v centru Prahy představovalo důležitý milník expanze společnosti do střední Evropy, řekl oblastní manažer firmy pro region střední a východní Evropy Maciej Podwojski. Dodal, že druhá prodejna v tuzemsku začne fungovat koncem roku v obchodním centru Olympia v Brně. V Anglii se navíc spustí pilotní projekt e-shopu, má to však háček.

První Primark v tuzemsku se zákazníkům otevřel loni 17. června ve třech patrech nově postaveného polyfunkčního domu, tzv. The Flow Building, na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze. Ještě několik následujících týdnů se před prodejnou tvořily fronty.

„Obzvláště dobře si vedly licencované řady, především kolekce Harry Potter, NBA a Disney. Populární jsou také džínové oděvy pro ženy,“ řekl Podwojski. Po uvolnění protiepidemických opatření vzrostl podle něj zájem také o oblečení do společnosti, jako jsou halenky a šaty.

Obchodu Primark na Václavském náměstí se podle Kotrbáčka daří dobře, stejně jako prodejně ve varšavském obchodním centru Galeria Mlociny, která začala fungovat v roce 2020 coby první Primark v Polsku.

Zákazníci si připlatí

„Úspěch nově plánované prodejny Primark v projektu Olympia Brno se dá očekávat. Další plánované otevření prodejny Primark je v rámci rozšíření bratislavského nákupního centra Eurovea na jaře 2023,“ uvedl dále Kotrbáček.

Pobočka v Brně má mít rozlohu 3  600 m² a nabídne dámské, pánské i dětské oblečení, obuv, doplňky, spodní prádlo i domácí zboží. Zároveň by však měli zákazníci počítat s vyššími cenami. Kvůli inflačním tlakům bude prodejce nucen zvýšit ceny u některých produktů z kolekce pro podzim a zimu. Oznámila to britská společnost Associted British Foods, která je mateřským podnikem Primarku.

S koncem roku se společnost navíc rozhodla ozkoušet on-line prodej. V Anglii si budou moci lidé objednat skrze e-shop dětské oblečení, vyzvednout si ho však budou muset na kamenné prodejně. Důvodem je, že na dětské oblečení nemá Primark dostatek místa.

I přes tento pilotní projekt však společnost neplánuje zavádět plnohodnotný e-shop s kompletní nabídkou a  doručením až do domu zákazníků. Šéf společnosti Associated British Foods George Weston v rozhovoru pro Financial Times to zdůvodnil tím, že firma chce zůstat kvůli nižším nákladům u varianty, že si lidé pro objednané zboží zkrátka přijdou na prodejnu.

Společnost Primark vykázala za období od 1. ledna 2020 do 31. srpna loňského roku ztrátu 39,9 milionu korun a vykázala tržby 254,3 milionu korun. Vyplývá to z účetní uzávěrky zveřejněné ve Sbírce listin.

Tagy: