Irský obchodní řetězec prodávající dostupnou módu oznámil meziroční zvýšení svých tržeb o 207 procent ve třetím fiskálním čtvrtletí, které končí 19. červnem. Prodeje už navíc překročily předpandemickou úroveň, byť jen o tři procenta.
Tržby Prmarku dosáhly ve třetím fiskálním kvartálu 1,61 miliardy liber, což je v přepočtu bezmála 48 miliard korun. K meziročnímu ztrojnásobení prodejů mu pomohlo rozvolnění protiepidemických opatření, kdy Primark mohl otevřít obchody a přivítat zástupy nakupujících. Britská společnost AB Foods, do jejíhož portfolia řetězec Primark patří, rovněž zlepšila celoroční výhled.
Primark musel během pandemie zavřít všechny své obchody v průměru na 12 týdnů. Nakupovat v nich lze v Evropě i Spojených státech. Řetězec je na prodejích ve svých kamenných provozovnách závislý, protože možnost nakupovat on-line zatím nenabízí.
Oblečení se tu ani neohřeje
Akcie AB Foods na londýnské burze na zprávu zareagovaly pozitivně, když posílily během dopoledne až o pět procent, v pozdějších hodinách své zisky korigovaly. Jen těsně před závěrem se obchodovaly asi o 2,5 procenta výše než ve středu. Od začátku roku jsou akcie AB Foods silnější o více než dvě procenta, meziročně pak téměř o 16 procent.
Podle finančního ředitele AB Foods Johna Basona je růst tržeb důkazem větší důvěry a zároveň ochoty lidí utrácet ve srovnání s tím, jak se zákazníci chovali při otevření obchodů po předchozích vlnách šíření nového koronaviru. „Některé oblečení se na pultech ani neohřeje,“ řekl Bason agentuře Reuters. „Znamená to návrat lidí, kteří opravdu chtějí nakupovat, protože už začínají opět chodit ven. Předtím, po těch dvou lockdownech, to bylo jen oblečení na doma, případně pyžamo nebo věci do domácnosti,“ dodal.