Reportáž z League of Legends turnaje v Praze
Skandující kotel, tři tisíce lidí a nervy drásající souboje v League of Legends. Tak vypadal víkendový turnaj Prague Champs v pražském O2 universu. Český esport díky tomu zažil atmosféru světových akcí v domácích podmínkách. Na jedinečný turnaj vyrazil i štáb pořadu CNN Prima Gaming, aby se přesvědčil, nakolik „lolkařská“ komunita miluje svou oblíbenou týmovou hru.
League of Legends je ve světě esportu obrovský pojem. Profesionální turnaje v této hře dokážou vyprodávat stadiony na celém světě. A klání Prague Champs ukázalo, že to může brzy platit i v Česku. O2 universum totiž není klasická sportovní hala, ale konferenční sál s kapacitou pro čtyři tisíce diváků.
Na hráče čekala 22 metrů dlouhá stage. Během víkendu se na ní objevili esportovci z týmů Dynamo Eclot, Entropiq, eSuba a Sinners, aby si zabojovali o peněžní výhru 200 tisíc korun, speciální trofej od designéra Romana Kvity a také o možnost vyzvat v exhibičním zápase účastníka francouzské ligy LFL, tým Gamers Origin.
Svou dominanci a nadvládu v Česku potvrdilo mužstvo Entropiq, které ve finálovém duelu porazilo Dynamo Eclot 3:1. „Pocity jsou super, vyhráli jsme a moc jsem si to užil, protože tu bylo hodně fanoušků,“ hlásil po vítězném finále Petr Haramach alias Denyk z týmu Entropiq.
Zkušený 27letý hráč mohl domácí akci porovnat i s atmosférou mezinárodních akcí, protože dva roky působil v evropském šampionátu LEC a nastupoval i ve španělské Superlize. Jak se tedy lišilo české publikum od toho zahraničního? „Řekl bych, že tu nebyl žádný rozdíl, akorát skandovali v jiném jazyce,“ doplnil Denyk.
Ocenil ale aktivitu domácího publika, které poslední vteřiny finálového zápasu skandovalo jméno týmu Entropiq. „Spoluhráčům atmosféra pomohla. Řekl bych, že v průběhu sérií bylo vidět, že se tým postupně zlepšoval, dostával se do varu a hrál lépe a lépe,“ sdělil štábu CNN Prima Gaming.
Turnaj světového měřítka
Samotné zápasy ale k návštěvě stadionu nestačí – přenos se vysílal na internetu prostřednictvím platformy Twitch.tv a diváci si klání mohli pustit odkudkoliv. Nalákat po pandemické pauze hráče do esportového kotle tak vyžadovalo něco navíc.
„Musí to být show, abychom sem dostali lidi. Že to tu je vyprodané, znamená, že lidi upřednostnili, že si koupí lístek, pojedou do Prahy, zaplatí za ubytování a stravu a posadí se tady. Místo toho, aby si vše užívali z pohodlí domova,“ popsal redakci Ladislav Dyntar z agentury Good Game. Turnaj Prague Champs proto fanouškům nabídl například setkání s osobnostmi gamingové komunity nebo předzápasovou show se speciální hymnou, nástupy hráčů a pohyblivé pódium.
„Atmosféra byla lepší než kdekoliv jinde. Katovice možná byly lepší, ale to je turnaj vyhlášený po celém světě a jezdí na něj lidé z celé planety. Tohle bylo nicméně blízko. A efekty, co byly všude kolem, byly skvělé,“ přirovnal pražskou akci k nejslavnějšímu polskému turnaji bývalý hráč League of Legends a streamer Pavel Mikeš, známý pod přezdívkou Herdyn.
Z Prague Champs byl nadšený i Ondřej Báča, který ve Svitavách pořádá finále české League of Legends ligy Hitpoint Masters. Sám moc dobře ví, jak náročné je dostat lidi na podobnou akci.
„Je to úžasný, je to randál. Před 12 lety jsme ani nesnili, co League of Legends komunita dokáže udělat, moc si to užívám. Ukázala, že je nejlepší,“ řekl reportérům Báča, podle kterého je vidět, že jsou fanoušci hladoví po takových turnajích.
🏆 We are the champions of #PragueChamps! 🏆 pic.twitter.com/sjSuCs8iJq
— Entropiq (@Entropiqteam) June 19, 2022
Další meta? Zaplnit O2 arenu
Pořadatelem turnaje byly společně karetní společnost Mastercard s Komerční bankou, obě firmy jsou dlouhodobě spojené s profesionálním hraním počítačových her. Mastercard je například partnerem globálních soutěží v League of Legends, konkrétně evropského šampionátu LEC či mistrovství světa.
„Chtěli jsme do Česka přinést nové zážitky,“ vysvětlil marketingový ředitel české pobočky Adam Klavík, proč se společnost rozhodla uspořádat takový turnaj. Finální rozhodnutí padlo v prosinci minulého roku, poté měly Mastercard, Komerční banka a agentura Good Game dlouhé měsíce příprav.
Nejvíce se bály o návštěvnost. Po covidu musely společnosti navíc komunikovat s mladšími lidmi, kteří fungují primárně on-line, o to těžší bylo je dostat fyzicky do haly. „Snažili jsme se využít kanály, které jsou jim nejbližší, tedy Twitch, influencery nebo týmy, které tu byly. Cíl byl říct jim, že tu můžou začít něco, co ještě nezažili,“ pokračoval Klavík.
Organizátoři z Mastercardu či Komerční banky si sousední libeňskou halu dávají jako další metu, ale shodují se, že na přesun do většího je zatím ještě čas. „Vysněná O2 arena určitě bude. Já bych to viděla za dva, tři roky,“ odhadla s úsměvem Jitka Haubová z Komerční banky.
Pořad CNN Prima Gaming můžete sledovat každou sobotu ve 22:20 na CNN Prima NEWS nebo na webových stránkách cnnprima.cz, kde mimo jiné najdete i archiv odvysílaných dílů.