Lidé se bojí chodit do restaurací. Pomůže jedině očkování populace, říká majitel

Ilustrační foto

Ve čtvrtek se díky rozvolnění opatření v boji proti koronaviru otevřely restaurace, fitcentra i malé obchody. Jak vypadal pohledem podnikatelů z těchto odvětví první den, kdy mohli znovu, alespoň do jisté míry, fungovat? Dají se ztráty kvůli uzavření dohnat? A co by jim mohlo pomoci? Hosty pořadu 360° Pavlíny Wolfové byli restauratér Zdeněk Babulík, generální ředitelka Aquapalace Čestlice Vladana Horáková a prodavačka Klára Cvachovcová.

Zlínský restauratér Zdeněk Babulík informoval, že lidé v příliš velkém počtu ve čtvrtek nepřišli. Podle něj se totiž stále bojí do restaurací chodit kvůli šíření koronaviru. „Jak to vnímám já, tak pokud nebude očkování, tak se to nezlepší,“ řekl ve vysílání pořadu 360° Pavlíny Wolfové restauratér.

Restaurace kvůli uzavření přišly o řadu akcí a tím pádem i o výdělek. Babulík říká, že ztráty již nyní nelze nahradit a nynější fungování v omezeném režimu restauratérům trn z paty nevytrhne. „V žádném případě to nejde dohnat, veškeré akce jsou zrušené, jako večírky či oslavy. Nemůžeme profitovat z toho, že se čtyři lidé přijdou naobědvat,“ vysvětlil Babulík.

On sám má dle svých slov výhodu, že svoji restauraci může pomoci penězi, které získává ze svého jiného podniku, který mu funguje. Řada provozovatelů restaurací a hospod však vedlejší zdroje nemají. Pomoci by dle Babulíka měl stát, ale vládní podpůrné programy nepovažuje za dostatečné. Daleko lépe podle něj restauratérům pomohli například v sousedním Rakousku.

Šéfka Aquapalace Čestlice: Přišli jsme o desítky milionů korun

Kromě restaurací se otevřela také fitcentra či bazény. Například v Aquapalace Čestlice přišlo ve čtvrtek minimálně 600 lidí. Generální ředitelka akvaparku Vladana Horáková v pořadu 360° Pavlíny Wolfové řekla, že číslo může být na konci dne ještě vyšší.

Akvapark v tomto roce kvůli koronaviru finančně silně trpěl. Kvůli jarnímu i podzimnímu uzavření muselo hned dvakrát kompletně vypouštět a následně znovu napouštět vodu v celém areálu. Každá tato činnost přitom podle Horákové trvá i čtrnáct dní. Stejnou dobu pak trvá i natápění vody na adekvátní teplotu. To vše se samozřejmě projevuje do nákladů. „Jedná se o desítky milionů korun,“ sdělila generální ředitelka Aquapalace Čestlice pořadu 360° Pavlíny Wolfové.

Cenová politika akvaparku však podle jeho ředitelky zůstala stejná, jako tomu bylo před pandemií. Podobně jako další mnozí provozovatelé fitcenter, bazénů či restaurací i ona doufá, že na další zavírání už nedojde. „Zavírání provozů je pro nás nesmírně náročné,“ dodala Horáková.

O dětské oblečení byl zájem

Hostem pořadu 360° Pavlíny Wolfové byla i prodavačka sítě obchodů s dětským oblečení Klára Cvachovcová. „Zaznamenali jsme velký zájem. Přišlo hodně maminek s dětmi, které si potřebují oblečení vyzkoušet,“ řekla prodavačka. Ta pořadu 360° Pavlíny Wolfové sdělila, že zákazníci byli nápomocní v dodržování pravidel, za kterých je nyní možno do obchodů chodit.

Cvachovcová pořadu CNN Prima NEWS také sdělila, že oblečení, které si děti vyzkoušejí, se již nikam neukládá. My to neuskladňujeme jako předtím, ale dodržujeme klasické věci. Samozřejmostí jsou rozestupy a desinfekce,“ řekla Cvachovcová.

Tagy: