Rodiče z amerického státu Indiana tvrdí, že jejich děti ve věku čtyř a pěti let dostaly místo očkování proti chřipce covidovou vakcínu a nyní trpí vedlejšími účinky, včetně horečky, kašle, hypertenze a zrychleného srdečního tepu. Podle Alexandry a Joshuy Priceových měli látky omylem zaměnit pracovníci zdravotnického centra Walgreen.
Priceovi vyrazili 4. října se svými dvěma dětmi do zdravotnického centra Walgreen, aby se nechali očkovat proti chřipce. Podle informací webu WFIE však měli všichni omylem dostat dávku vakcíny pro dospělé proti koronaviru od společnosti Pfizer-BioNTech.
Pro třetí dávku očkování není vědecký důvod, uvádí studie. Ani v případě mutací
Prestižní medicínský časopis Lancet publikoval studii, jejíž autoři kritizují snahu vlád nabízet plošně třetí dávku očkování. Pro třetí, tzv. posilující, dávku vakcíny podle vědců v současnosti není důvod a celé téma tak zbytečně podrývá důvěru v očkování. Experti navíc dodávají, že ani klesající počet protilátek nemusí znamenat, že účinek vakcíny vyprchal.
Priceovi tvrdí, že zdravotník aplikoval dávky vakcíny nejen jim, ale také jejich pětileté dceři Sophii a čtyřletému synovi Lukasovi. Vakcína společnosti Pfizer je však schválena pouze pro osoby starší 16 let a povolena pro osoby ve věku 12 až 15 let, o nouzové použití u dětí ve věku od pěti do 11 let firma teprve žádá americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA).
Rodiče webu řekli, že jejich děti nyní trpí vedlejšími účinky včetně vysokého krevního tlaku a zvýšené srdeční frekvence. „Nevěděla jsem, že se něco stalo, dokud mi nezavolal zaměstnanec Walgreens. Oznámil mi, že jsme dostali špatnou vakcínu. Okamžitě jsem se ho začala ptát, co to udělá s mými dětmi,“ uvedla Priceová. Mezi vedlejší účinky vakcíny patří například horečky, kašel, hypertenze a srdeční problémy.
Právník Daniel Tuley uvedl, že Walgreens po incidentu vystavil celé rodině očkovací průkazy. Na kartách mělo být jasně uvedeno datum narození obou dětí.
„Vzhledem k zákonům o ochraně osobních údajů nemůžeme komentovat konkrétní situace u pacientů,“ napsala společnost Walgreens ve svém prohlášení. „Obecně jsou však takové případy vzácné a společnost Walgreens bere tyto záležitosti velmi vážně. V případě jakéhokoli pochybení je pro nás vždy na prvním místě blaho našich pacientů,“ dodala.