
Jsme v šoku, uvedl řetězec Action k tragédii v Hradci. Lidé se ptají, jak zajistí bezpečnost
Každý, kdo cestoval s malým dítětem MHD, to zná. Člověk může být ze začátku nervózní, aby malé miminko neplakalo a nerušilo ostatní. Místo podpory v takových chvílích však někteří rodiče zažijí aroganci, stres a spoustu nepříjemných chvil. Nejen ze strany cestujících, ale také řidičů.
Pokud nedáte znamení, nevystoupíte nebo nejedete. Tak by se dala ve zkratce nazvat novinka, ke které se schyluje v Praze. Všech 2,5 tisíce zdejších zastávek trolejbusů i autobusů bude totiž na znamení. Dopravce tím chce ušetřit provozní náklady a zrychlit dopravu.
Nový jízdní řád na železnici, který začne platit v neděli, přinese v Praze omezení provozu na mostu přes Vltavu na Výtoni. Na síti X to uvedli organizátoři Pražské integrované dopravy (PID) a informaci potvrdila i Správa železnic (SŽ). To je způsobeno špatným stavem mostu a dotkne se vlakových linek S7 a S65. Kolem stavu a budoucnosti přemostění se v poslední době vede diskuze, SŽ chce jeho památkově chráněnou vrchní konstrukci nahradit novou, což kritizují památkáři či občanské spolky. Podle SŽ příští rok může být situace ještě horší.
Odpolední cestování Prahou se stává v posledních dnech disciplínou pro otrlé povahy. Uzavírka ulice Na Florenci způsobuje každý den v dopravní špičce zpožďování tramvají v přilehlých ulicích. Auta a vozy MHD se vzájemně blokují také na Smetanově nábřeží či v Karmelitské ulici. K tomu se aktuálně přidává rovněž uzavírka tramvajového provozu na Václavském náměstí a očekává se výluka v Holešovicích.
Někdy i hodina a půl v kolonách čeká na řidiče v ranní špičce na hlavním příjezdu do Prahy na Evropské třídě v Praze 6. Brzdí je dopravní omezení kvůli prodloužení tramvajové trati. Čekání se nevyhnou ani autobusy, přestože mají vyhrazený jízdní pruh. Často ho blokují neukáznění řidiči.
Přes dva roky funguje v Praze kamerový systém, který nemá v Česku obdoby. Kontroluje totiž volný průjezd pro autobusy ve vyhrazeném pruhu. Má to ale háček. Přesto, že denně odhalí na tisíc přestupků, neposílá automaticky viníkům pokuty.
Pražský dopravní podnik získal značku kvality CZECH MADE a stal se tak prvním držitelem tohoto prestižního ocenění mezi dopravními společnostmi v České republice. O získání značky CZECH MADE, naplňování klimatického závazku, ale i o nových službách pro zákazníky a budoucí nové lince metra D jsme hovořili s Ing. Bc. Pavelem Edvardem Vančurou, Ph.D., vedoucím oddělení Řízení kvality a předpisů Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).
Na sociálních sítích se objevilo video, které zachycuje, jak řidič pražského autobusu vyhazuje z vozu ženu s kočárkem. Jeho čin mezi komentujícími vyvolal bouřlivou diskusi, podle vyjádření pražské integrované dopravy měl ale její zaměstnanec na podobné jednání právo.
Pražský dopravní podnik z důvodů rizik spojených s šířící se koronavirovou mutací omikron zavádí nová opaření. Znovu chce minimalizovat kontakt mezi cestujícími a řidiči.
„Z důvodu sněhové kalamity je omezený provoz v železničních stanicích Praha-Veleslavín, Praha-Ruzyně a Hostivice. Dochází ke zpoždění vlaků,“ informovala v podvečer Pražská integrovaná doprava (PID) na svém Twitteru a webu. Sněžení a špatná viditelnost komplikují už od rána dopravu na mnoha místech v Česku. Kvůli počasí se stala i řada nehod.
Vláda ke 3. prosinci rozvolnila některá protikoronavirová opatření. Zajásat tak mohly restaurace a hospody, které od začátku října musely být uzavřeny. Hosté však musí v maximálně z poloviny naplněném zařízení dodržovat minimální rozestupy a hygienická opatření. Veškeré snahy o minimalizaci kontaktu však přicházejí vniveč při cestě domů z restaurace. V noci ze čtvrtka na pátek byly noční spoje pražské hromadné dopravy cestujícími přetížené, podobná situace následovala i o den později. Pražané proto požadují, aby se frekvence spojů opět navýšila.
Vedení Prahy v minulém týdnu s velkou slávou představilo prodloužení tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác. Cestující si však budou muset na svezení po nově nainstalovaných kolejích počkat. Přestože ROPID počítal s brzkým zavedením tramvajové linky 19, proti se postavila městská část Praha 4, které vadí, že by zavedení nové linky zároveň znamenalo konec autobusové linky 193.