Obchodní řetězec Billa zavedl ve svých pobočkách novinku. Papírové cenovky postupně nahrazují ty digitální. Ročně tím prý zachrání více než sedm set stromů a ušetří tisíce hodin zaměstnancům, uvedla společnost na svém webu.
Minulý rok nainstalovala Billa digitální cenovky již na bezmála třech stech prodejnách. „Na jedné prodejně jsme na papírové cenovky potřebovali každý rok přibližně 215 000 archů A4 papíru. To při našich bezmála třech stech prodejnách dělalo ročně takřka 60 milionů papírů A4,“ popsala mluvčí společnosti Dana Bratánková.
ČTĚTE TAKÉ: Oblíbený nápoj mladých podvádí zákazníky, zjistila inspekce. Upozornila na vážný problém
Když se k tomu připočte spotřeba toneru do tiskáren nebo lepidla, zavedení digitálních cenovek prý výrazně snižuje dopad činnosti na životní prostředí. „Jen v případě papíru jsou to ročně 743 stromy, které zachráníme a které by byly potřeba pro jejich výrobu,“ dodala Bratánková.
Dalším benefitem a důležitým aspektem je údajně úspora času zaměstnanců. „Každý týden přinášíme našim zákazníkům akční nabídku, což znamená změnu cen tisíců produktů. Ceny upravujeme i průběžně. Naši zaměstnanci proto aktualizaci cen věnovali na každé prodejně desítky hodin týdně,“ vysvětlila Bratánková.
Úspora času i šetření životního prostředí nejsou podle Billy jedinou výhodou digitálních cenovek. Základním benefitem je prý neustálá možnost rychlé aktualizace ceny, a to nejen na cenovce u samotného produktu, ale i v celém systému. Zákazník tak bude mít jistotu, že cena uvedená u zboží mu bude účtována i na pokladně, uvedla společnost na svém webu.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Chovatelé drůbeže se bojí konkurence. Stěžují si, že je ničí dovoz levného masa z Ukrajiny