Hádka ve studiu: Tyhle kecy nebudu poslouchat, rozčílil se Vondra po slovech Davida o USA
sedan
Výpis příspěvků ke štítku „sedan“
TEST: Alfa Romeo Giulia je automobilový dinosaurus, kterého nutně potřebujete mít
Spolu s končící Mazdou 6 je tradiční Alfa Romeo jedním z posledních mohykánů mezi sportovně střiženými sedany mimo německé prémie. Giulia není holka pro každého, ale ryzí řidičské auto, které umí chytit za srdce i smysly. Výrobce sice tvrdí, že model má do důchodu daleko, pravda je však taková, že až Giulia jednou skončí – a že to nebude zase tak dlouho trvat – žádná další taková už nebude.
TEST: Peugeot 508 je nejhezčí sedan neprémiového segmentu. S plug-in hybridem se musí umět
Vlajková loď Peugeotu přišla o naftové motory a o zákazníky bude dál bojovat už jen s hybridní verzí. Cena za designově velmi zdařilé auto není nijak přehnaná, je ale potřeba se smířit s některými kompromisy a naučit se žít s hybridem do zásuvky. Snažili jsme se o to během tradičního testovacího týdne.
Volkswagen představil elektrický Passat. Jmenuje se ID.7 a ujede až 700 kilometrů
Elektrická novinka koncernu VW bude veřejně představena na nadcházejícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Volkswagen ID.7 je první bateriový sedan postavený na modulární platformě MEB a ve skutečnosti bude ještě o kus větší než Passat a Arteon. Výrobce ne náhodou mluví o mimořádně prostorném interiéru.
TEST: Základní Volvo S90 je zapomenutým svědkem odcházejících časů, funguje výborně
Velké luxusní sedany mimoněmecké provenience jsou čím dál tím řidším jevem, tradiční čtyřdveřové Volvo se ale ani po šesti letech produkce nemá zač stydět. Velice příjemně jezdí i nejlevnější dvousetkoňová verze s benzinovým dvoulitrem dopovaným mild-hybridním ústrojím.
Nejdřív veksl, potom zábava: Před 40 lety měl premiéru legendární Ford Sierra
V dávném roce 1982 se narodila legenda, která rozbila obraz Fordů jako dobrých a rychlých, ale poněkud nudných aut. Dnešní čtyřicátníci si ji dobře pamatují v tisícových počtech i z našich silnic, vydržela totiž nezestárnout mnohem déle, než bývá v branži zvykem. Čerstvé čtyři křížky na zádech má Ford Sierra, auto, které měnilo i českou automobilovou historii.
Tajemná Putinova automobilka Aurus představuje luxusní SUV. Má konkurovat Rolls-Roycu
Tajemná Putinova automobilka Aurus vydává světu další důkaz o své schopnosti konkurovat Rolls-Roycu či Maybachu. Alespoň tak to prezentuje. Obří SUV Komendant (velitel) přichází na trh v době, kdy ze strany EU, USA a dalších zemí platí vůči Rusku embargo na dovoz luxusních automobilů. Zda bude Aurus nový model skutečně schopen vyrábět a zda o něj bude mezi oligarchy zájem, je však ve hvězdách. U stávající limuzíny Senat se mu totiž dlouhodobě nedaří ani jedno.
Francouzi opět proti proudu. Nové SUV Citroën C4 X má čtyřdveřovou karoserii sedan
Velký a majestátní SUV-fastback Peugeot 408 ještě ani nestihl zapadnout tenkou vrstvičkou prachu a už je tady (na první pohled) další sesterský produkt této značky. Nenechte se oklamat povědomou siluetou, model C4 X nemá s novým Peugeotem 408 nic společného. Je menší a stojí na jiné platformě.
Ukrajinská Tavrija: Postrach silnic býval kdysi nejlevnějším autem na českém trhu
Když si člověk prohlíží smutné obrázky rozbombardovaných ukrajinských měst, nemůže mezi autovraky přehlédnout povědomý obskurní vůz, který se v 90. letech vozil i k nám. S trochou nadsázky byla Tavrija vrakem už jako nová, ve své domovině se ale prosadila více než přesvědčivě.
Škoda začíná prodávat svůj nejlevnější model. Nový sedan se inspiroval Fabií
Rostoucí ceny nových aut dnes dělají i z dříve lidovějších vozů, jakými byly české škodovky, luxusní zboží. Platí to i pro obrovský indický trh, kde však česká automobilka nedávno zahájila velkou „modelovou ofenzivu“. Na tamním trhu vyjde nová Slavia mnohem levněji než nejmenší Fabia v Česku.
Škoda 1200: Takhle by dnes mohl vypadat esenbácký a taxikářský sedan z 50. let
Mezi známými historickými modely, jako jsou Škoda 1000 MB, Škoda 110 R či Škoda Felicia, se neprávem zapomíná na pohledný sedan 1200/1201 z padesátých let minulého století. Český designer David Sova se jeho linky rozhodl oživit a stvořit z nich luxusní limuzínu.
Na prodej je zapomenutý supersedan Bugatti z 90. let. Vyráběli jej sedm let
Dříve, než se na trhu nejdražších aut světa objevil model Bugatti Veyron, prodělala slavná francouzská značka ještě jeden velice zajímavý pokus reinkarnaci slavného jména. Proběhl v 90. letech v Itálii a kromě dnes už legendárního supersportu EB 110 vznikl pod vedením ďábelského podnikatele Romana Artioliho v pouhých třech kusech také skvostný sedan EB 112. Jeden je teď na prodej.
Se svým Volvem ujel za třicet let celkem 1,6 milionu kilometrů, motor měnil jen jednou
Že stará Volva hodně vydrží, to je známá věc. Ale co je moc, to je moc. Jediný majitel modelu 740 z amerického státu Missouri ujel se svým autem za třicet let od koupě vozu milion mil čili přes 1,6 milionu kilometrů.