Marketéři z Česka se utkají na Slovensku. Prchala a Hanče následuje Pavlův stratég

Na Slovensku se v září konají předčasné parlamentní volby, které přitahují pozornost marketingových expertů. Dříve důležití členové týmu expremiéra Andreje Babiše (ANO), Marek Prchal a Marek Hanč, našli nové uplatnění u slovenských politických stran Svoboda a Solidarita (SASKA), respektive Hlas-SD. Na východ podle všeho míří i další úspěšný odborník. Straně Demokraté pověřeného předsedy vlády Eduarda Hegera by měl nově pomáhat Michal Repa, který byl hlavním stratégem v kampani současné české hlavy státu Petra Pavla. Stál rovněž za úspěchem slovenské prezidentky Zuzany Čaputové.

S informací, že by Repa měl zamířit na Slovensko, přišel tamní deník SME s odkazem na své zdroje uvnitř strany Demokraté. Sám marketingový odborník tuto informaci nevyvrátil. „Zůstanu při zásadě nemluvit veřejně o své práci,“ měl Repa stručně reagovat na dotaz deníku SME.

ČTĚTE TAKÉ: Někdejší klíčoví muži Babiše mizí ze scény. Po Prchalovi s Hančem míří do nové práce i mluvčí

Repa pocházející z Bratislavy má za sebou mimořádně úspěšné roky politického marketingu. Podílel se na úspěšné kampani slovenské prezidentky Zuzany Čaputové, triumf slavil i na komunální úrovni při vítězství bratislavského primátora Matúše Valla. České čtenáře však jednoznačně nejvíce zaujme fakt, že se výraznou měrou podílel na nedávném vítězství Petra Pavla v prezidentských volbách.

Pavel Repu dokonce přímo jmenoval a uvedl na pódium, když na konci ledna ve volbách porazil zmiňovaného Babiše. Kromě toho je Repovo jméno uvedeno i v seznamu na Pavlových stránkách, kde představuje celý svůj tým.

Deník SME však zároveň upozorňuje na to, že Repa v minulosti rovněž pracoval pro izraelsko-britskou agenturu Shaviv Strategy and Campaigns, kterou vede odborník na politický marketing Aron Shaviv. Ten byl před časem spojován s pokusem o státní převrat v Černé Hoře v roce 2016. I Shaviv se po boku Repy angažoval v prezidentské kampani Zuzany Čaputové na Slovensku.

Redakce CNN Prima NEWS k Repově angažmá oslovila představitele strany Demokraté. Ti se však do vydání textu s odpovědí neozvali.

Souboj na Slovensku

Repa tak zřejmě následuje další marketéry, kteří v uplynulé době působili na české politické scéně. Zmiňovaný Marek Prchal, jehož sám expremiér v roce 2017 po vítězných sněmovních volbách označil za „génia sociálních sítí“, zahájil spolupráci se slovenskou politickou stranou Svoboda a Solidarita (SASKA).

„Marek Prchal pracoval s našimi lídry a týmem ve straně, jednáme o další spolupráci,“ prozradil začátkem dubna CNN Prima NEWS mluvčí strany Ondrej Šprlák.

Před pár dny pak Patrícia Medveď Macíková, tisková mluvčí Hlasu-SD, v jejímž čele stojí bývalý předseda slovenské vlády Peter Pellegrini, potvrdila informaci redakce, že pro tuto stranu již jistou práci vykonal další z někdejších Babišových marketérů Marek Hanč. „Agentura pana Hanče připravuje jen jednu konkrétní aktivitu, kterou je však v této chvíli ještě předčasné zveřejňovat,“ sdělila CNN Prima NEWS.

Prchal a Repa se tak znovu postaví proti sobě, neboť byli soupeři v nedávných českých prezidentských volbách. Prchalův kandidát Babiš nakonec prohrál a prezidentem se stal Petr Pavel, kterému pomáhal Repa.

Zajímavostí je, že Prchalův vliv je na aktuální kampani strany SASKA již znát. Předseda strany a donedávna vicepremiér Richard Sulík i další tváře tohoto politického uskupení se na vizuálech kampaně snaží působit velmi neformálně. Navíc jsou zde poměrně křiklavé barvy. Podobně jako u Babiše na mnoha billboardech z dílny Prchala a Hanče.

Tagy: