Někdejší klíčoví muži Babiše mizí ze scény. Po Prchalovi s Hančem míří do nové práce i mluvčí

Bývalý tiskový mluvčí expremiéra Andreje Babiše (ANO) Vladimír Vořechovský má údajně namířeno do nové práce. Podle informací CNN Prima NEWS nastoupí do tuzemské PR agentury PP Partners. Sám Vořechovský redakci zprávu nepotvrdil, ale ani nevyloučil s tím, že zatím nemá nikde nic podepsáno. Již předtím našli působiště marketingoví experti Marek Prchal a Marek Hanč, kteří začali spolupracovat s politickými stranami na Slovensku.

Informace CNN Prima NEWS od zdroje, který si nepřál být jmenován, okomentoval sám Vořechovský. „Je to moje věc a zatím nemám nic s nikým domluveného napevno. Až se někde dohodnu, tak dojde na podpis,“ řekl redakci bývalý tiskový mluvčí Babiše. „Až budu mít někde dohodu, tak k tomu klidně něco řeknu, ale zatím jsem nikde nic nepodepsal,“ doplnil Vořechovský.

Redakce se pokoušela oslovit i šéfa společnosti PP Partners, kam má údajně Vořechovský nastoupit, Andreje Čírtka. Ten však do vydání článku na telefonáty ani SMS zprávu nereagoval.

Babišovi marketéři proti sobě. Po Prchalovi míří na Slovensko i Hanč, pomůže expremiérovi

Marketingový expert Marek Hanč, který se léta podílel na kampani expremiéra Andreje Babiše (ANO) a jeho hnutí, má novou práci. Stejně jako jeho bývalý kolega a odborník na sociální sítě Marek Prchal míří na Slovensko. Hanč se spojil se stranou Hlas-SD bývalého slovenského předsedy vlády Petera Pellegriniho. CNN Prima NEWS to potvrdila mluvčí strany Patrícia Medveď Macíková. S Prchalem, který navázal spolupráci se stranou Svoboda a Solidarita (SASKA), si tak bude konkurovat.

Vořechovský u Babiše skončil po nedávných prezidentských volbách, ve kterých expremiér ve druhém kole prohrál proti bývalému náčelníku Generálního štábu Armády ČR Petru Pavlovi. Kromě něj tehdy od Babiše odešla i jeho tajemnice Tünde Bartha či právě Prchal.

ČTĚTE TAKÉ: Babišův mág Prchal dostal novou práci. Má pomoct politické straně na Slovensku

V posledních dnech a týdnech vyšlo najevo, že žádaní jsou i další bývalí členové Babišova marketingového týmu. Zmiňovaný Marek Prchal, jehož sám expremiér v roce 2017 po vítězných sněmovních volbách označil za „génia sociálních sítí“, zahájil spolupráci se slovenskou politickou stranou Svoboda a Solidarita (SASKA). „Marek Prchal pracoval s našimi lídry a týmem ve straně, jednáme o další spolupráci,“ prozradil začátkem dubna CNN Prima NEWS mluvčí strany Ondrej Šprlák.

Před pár dny pak tisková mluvčí strany Hlas-SD, v jejímž čele stojí bývalý předseda slovenské vlády Peter Pellegrini, potvrdila informaci redakce, že pro partaj již jistou práci vykonal další z někdejších Babišových marketérů Marek Hanč. „Agentura pana Hanče připravuje jen jednu konkrétní aktivitu, kterou však v této chvíli je ještě předčasné zveřejňovat,“ sdělila CNN Prima NEWS tisková mluvčí strany Hlas-SD Patrícia Medveď Macíková.

Prchal a Hanč proti sobě

Tato dvojice se tak de facto postaví proti sobě. Na Slovensku se totiž na konci září konají předčasné volby a obě strany aspirují na co nejlepší výsledek. Obě v posledních týdnech zažívají ale spíše propad. Pellegriniho Hlas-SD byl dlouhé měsíce na čele volebních průzkumů navzdory faktu, že strana vznikla teprve v roce 2020 poté, co se expremiér spolu s dalšími politiky odštěpil od Směru-SD dalšího bývalého předsedy vlády Roberta Fica. Ten se však v posledních průzkumech vrátil do popředí, Hlas-SD naopak čím dál více ztrácí.

To Prchal má před sebou ještě složitější práci. SASKA, kterou vede donedávna ministr hospodářství a vicepremiér Richard Sulík, se totiž v průzkumech pohybuje jen těsně nad pětiprocentní hranicí, kterou je nutné překonat pro zisk mandátů.

Vizuály z kampaně, na které se měl podílet sám Prchal, ale již strana zveřejnila a dá se usuzovat, že nesou expertův rukopis. Sulík a další tváře strany se snaží působit velmi neformálně. Podobně jako Babiš na mnoha svých billboardech z dílny Prchala a Hanče.

Je otázka, zda se Prchalův efekt u SASKA dostaví, neboť její preference nejsou příliš vysoké. Slovenská politická scéna je aktuálně přesycená stranami, které cílí na podobné voliče jako SASKA. Teprve nedávno vznikla partaj s názvem Demokrati, do jejíhož čela se postavil současný premiér v demisi Eduard Heger, který byl dosud členem hnutí Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti (OLaNO) bývalého předsedy vlády Igora Matoviče. Nově vznikla i strana Jablko pod vedením europoslankyně Lucie Ďuriš Nicholsonové, vlastní politický subjekt rozjíždí i další bývalý premiér Mikuláš Dzurinda.

Marketing jako Babišův nástroj úspěchu

Trio marketérů bylo v uplynulých letech ve službách šéfa ANO Andreje Babiše. Prchal s Hančem navíc byli považováni za hlavní tvůrce jeho předvolebních kampaní. Za léta, kdy tato dvojice u Babiše působila, získalo hnutí ANO hned v několika volbách nejvyšší počet hlasů.

V roce 2021 však Babišovu hnutí Prchalovy a Hančovy nápady k vítězství v parlamentních volbách nepomohly. Hanč pak v roce 2022 od Babiše odešel. Úspěch se nedostavil ani letos v lednu při prezidentském volebním klání. V tom se sice Babiš dostal do druhého kola, ale v něm nestačil na bývalého náčelníka generálního štábu české armády Petra Pavla. Kromě Prchala u Babiše posléze skončili další členové marketingového týmu.

Poslední Babišova kampaň z dílny Prchalova týmu přitom vyvolala velké emoce, expremiér za ni schytal tvrdou kritiku. Na billboardech například svého konkurenta nepřímo spojoval s válečným konfliktem na Ukrajině. „Generál nevěří v mír. Volte mír. Volte Babiše“ nebo „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat, ne voják“, zněly některé z Babišových sloganů.

Tagy: