Babišovi marketéři proti sobě. Po Prchalovi míří na Slovensko i Hanč, pomůže expremiérovi

Marketingový expert Marek Hanč, který se léta podílel na kampani expremiéra Andreje Babiše (ANO) a jeho hnutí, má novou práci. Stejně jako jeho bývalý kolega a odborník na sociální sítě Marek Prchal míří na Slovensko. Hanč se spojil se stranou Hlas-SD bývalého slovenského předsedy vlády Petera Pellegriniho. CNN Prima NEWS to potvrdila mluvčí strany Patrícia Medveď Macíková. S Prchalem, který navázal spolupráci se stranou Svoboda a Solidarita (SASKA), si tak bude konkurovat.

„Agentura pana Hanče připravuje jen jednu konkrétní aktivitu, kterou však v této chvíli je ještě předčasné zveřejňovat,“ sdělila CNN Prima NEWS tisková mluvčí partaje Medveď Macíková.

Hanč se tak de facto postaví svému někdejšímu kolegovi z Babišova marketingového týmu Prchalovi. Ten se nedávno zapojil do tvorby předvolební kampaně liberální pravicové strany SASKA a ve hře je, že pro stranu bude i nadále pracovat. „Marek Prchal pracoval s našimi lídry a týmem ve straně, jednáme o další spolupráci,“ řekl začátkem dubna CNN Prima NEWS mluvčí strany Ondrej Šprlák.

Oba se spojili se stranami, které aktuálně nutně potřebují zvrátit své klesající preference. Hlas-SD, který vznikl teprve v roce 2020, založil bývalý premiér za Směr-SD Peter Pellegrini a další lidé, kteří ze strany nestora slovenské politiky Roberta Fica odešli po prohraných volbách ve stejném roce.

ČTĚTE TAKÉ: Porno jen s notářem, sexuální výchova se souhlasem rodiče. Slovenští politici šokují

Dlouhé měsíce se Pellegriniho Hlas nacházel na čele průzkumů, a to se solidním náskokem. V poslední době však začal postupně ztrácet. Nejnovější průzkumy již ukazují, že Hlas má v předvolebních výzkumech až druhé místo, a to za Ficovým Směrem.

To Prchal má se Svobodou a Solidaritou ještě složitější práci. Poslední průzkumy straně bývalého ministra hospodářství Richarda Sulíka většinou predikují podporu lehce nad pětiprocentní hranicí, která je nutná pro zisk poslaneckých mandátů.

Předčasné volby na Slovensku se konají v září tohoto roku.

Prchalův rukopis je již vidět

U Svobody a Solidarity je Prchalův rukopis znát. Strana totiž nedávno ukázala vizuály své kampaně, kde se Sulík a další tváře strany snaží působit velmi neformálně. Podobně jako Babiš na mnoha svých billboardech z dílny Prchala a Hanče.

Je otázka, zda se Prchalův efekt u SASKA dostaví, neboť její preference nejsou příliš vysoké. Slovenská politická scéna je aktuálně přesycená stranami, které cílí na podobné voliče jako SASKA. Teprve nedávno vznikla partaj s názvem Demokrati, do jejíhož čela se postavil současný premiér v demisi Eduard Heger, který byl dosud členem hnutí Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti (OLaNO) bývalého předsedy vlády Igora Matoviče. Nově vznikla i strana Jablko pod vedením europoslankyně Lucie Ďuriš Nicholsonové, vlastní politický subjekt rozjíždí i další bývalý premiér Mikuláš Dzurinda.

Prchal a Hanč byli v uplynulých letech ve službách šéfa ANO Andreje Babiše. Navíc byli považováni za hlavní tvůrce jeho předvolebních kampaní. Za léta, kdy tato dvojice marketérů u Babiše působila, získalo hnutí hned v několika volbách nejvyšší počet hlasů.

V roce 2021 však Babišovu hnutí Prchalovy a Hančovy nápady k vítězství v parlamentních volbách nepomohly. Hanč pak v roce 2022 od Babiše odešel. Úspěch se nedostavil ani letos v lednu při prezidentském volebním klání. V tom se sice Babiš dostal do druhého kola, ale v něm nestačil na bývalého náčelníka generálního štábu české armády Petra Pavla. Kromě Prchala u Babiše posléze skončili další členové marketingového týmu.

Poslední Babišova kampaň z dílny Prchalova týmu přitom vyvolala velké emoce, expremiér za ni schytal tvrdou kritiku. Na billboardech například svého konkurenta nepřímo spojoval s válečným konfliktem na Ukrajině. „Generál nevěří v mír. Volte mír. Volte Babiše“ nebo „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat, ne voják“, zněly některé z Babišových sloganů.

Tagy: