Marketingový expert Marek Prchal po konci u expremiéra Andreje Babiše a jeho hnutí ANO z branže neodešel, nově podle všeho zakotví na Slovensku. Již nyní totiž pomáhal liberální straně Svoboda a Solidarita (SaS) při zahájení kampaně k předčasným volbám a navíc s ní jedná o další spolupráci. CNN Prima NEWS potvrdil tuto informaci mluvčí SaS Ondrej Šprlák.
„Marek Prchal pracoval s našimi lídry a týmem ve straně, jednáme o další spolupráci,“ sdělil redakci Šprlák. CNN Prima NEWS o možném novém angažmá marketingového experta informovala již na začátku února. Tehdy to Prchal ani představitelé SaS nepotvrdili.
Prchalův rukopis na kampani je znát. SaS totiž zveřejnila nové propagační fotografie svých lídrů v čele s předsedou a ještě donedávna ministrem hospodářství Richardem Sulíkem, které se velmi podobají těm, které před časem publikovalo ANO s Babišem. Roli hraje také sytá zelená barva, kterou nedávno Babiš využil pro svoji předvolební publikaci nazvanou „Sdílejte, než to smažou“.
Prchal řeší nové angažmá. Bývalý Babišův marketér má jednat o práci na Slovensku
Marketingový expert a dlouholetý mozek kampaní hnutí ANO Marek Prchal má zřejmě nakročeno k novému angažmá. Podle slovenského Denníku N totiž údajně jedná s tamní politickou stranou Svoboda a Solidarita (SaS). Naše východní sousedy čekají v září předčasné volby a šéf partaje Richard Sulík vyhlásil, že by v nich chtěl uspět a stát se premiérem.
Za zmínku také stojí způsob prezentace na sociálních sítí. Babiš se při sdílení fotografií či videí snažil působit velmi neformálně. „Nová profilovka. Jak se vám líbí?“ napsal například v říjnu k nové profilové fotografii. Tu si nyní na této sociální síti změnil i Sulík. „Nová profilovka, co říkáte?“ podotkl k ní.
ČTĚTE TAKÉ: Rozzlobený Fico o návštěvě Pavla: Slovensko nepotřebuje ničí rady. Další ale prezidenta chválí
SaS svoji kampaň pojmenovala „MĚNÍME HRU“ a k tomu začala do svého loga psát „SASKA“, jak ji mají slangově říkat slovenští voliči. Od kampaně si v partaji slibují nárůst preferencí před předčasnými volbami, které se konají v září. „Všichni, kteří nám věří, s námi mění hru. Nenechají se podplatit rozhazováním, které budou splácet naše děti. Už mají dost chaotických amatérů. Zajímají je konkrétní změny, pro které se mladým lidem vyplatí zůstat na Slovensku. Chtějí už konečně reálné výsledky,“ nechal se před novináři slyšet Sulík.
Je otázka, zda se kýžený efekt Prchalovi podaří vyvolat. Sulík nedávno prohlásil, že pokud by SaS vyhrála volby, usiloval by o post premiéra. Průzkumy však straně přisuzují jen nižší jednotky procent lehce nad pětiprocentní hranicí, kterou je nutné překonat pro zisk poslaneckých mandátů.
Slovenská politická scéna je navíc aktuálně přesycená stranami, které se zaměřují na podobné voliče jako SaS. Teprve nedávno na scénu přišla strana Demokrati, do jejíhož čela se postavil současný premiér v demisi Eduard Heger, který byl dosud členem hnutí Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti (OLaNO) bývalého předsedy vlády Igora Matoviče. Nedávno pak vznikla i strana Jablko pod vedením europoslankyně Lucie Ďuriš Nicholsonové, vlastní politický subjekt rozjíždí i další bývalý premiér Mikuláš Dzurinda.
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu předseda strany a někdejší ministr hospodářství či vicepremiér Richard Sulík. Zdroj: SaS
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu bývalá ministryně spravedlnosti Mária Kolíková. Zdroj: SaS
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu poslanec Juraj Krúpa. Zdroj: SaS
Andrej Babiš Zdroj: Andrej Babiš
Předvolební kampaň Andreje Babiše v Průhonicích Zdroj: CNN Prima NEWS
Premiér Andrej Babiš (ANO) při předvolební kampani objížděl o víkendu moravská města. Zdroj: Andrej Babiš
Poslanec Robert Králíček (ANO) na předvolební kampani nesl knihy premiérovi. Zdroj: CNN Prima NEWS
Předvolební kampaň Andreje Babiše v Průhonicích Zdroj: CNN Prima NEWS
Předvolební kampaň Andreje Babiše v Průhonicích Zdroj: CNN Prima NEWS
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu předseda strany a někdejší ministr hospodářství či vicepremiér Richard Sulík. Zdroj: SaS
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu bývalá ministryně spravedlnosti Mária Kolíková. Zdroj: SaS
Kampaň slovenské politické strany Svoboda a Solidarita, na které měl spolupracovat český marketingový expert Marek Prchal. Na vizuálu poslanec Juraj Krúpa. Zdroj: SaS
Do čela aktuálních volebních průzkumů se dostal Směr-SD někdejšího dlouholetého šéfa vlády Roberta Fica, hned za ním se s drobným odstupem nachází strana Hlas-SD dalšího expremiéra Petera Pellegriniho. Za zmínku stojí, že Pellegrini a další představitelé jeho nové partaje v minulosti působili právě ve Ficově Směru, ale po neúspěšných volbách v roce 2020 se odštěpili.
Prchal u Babiše skončil po prezidentských volbách
Český odborník strávil poslední zhruba dekádu ve službách Andreje Babiše. Jak si jeho výkonů expremiér vážil, ukázal například po vítězství ve sněmovních volbách v roce 2017. Tehdy Babišovo ANO ovládlo volební klání s téměř 30 procenty, přičemž druhá ODS získala jen lehce přes 11 procent. Babiš po sečtení výsledků vystoupil na pódiu se stranickými špičkami či svojí manželkou Monikou, navíc pozval i právě Prchala. Toho při příchodu objal, políbil na hlavu a s úsměvem jej označil za „génia sociálních sítí“.
V roce 2021 však Babišovu hnutí Prchalovy nápady k vítězství v parlamentních volbách nepomohly. Úspěch se nedostavil ani letos v lednu při prezidentském volebním klání. V tom se sice Babiš dostal do druhého kola, ale v něm nestačil na bývalého náčelníka generálního štábu české armády Petra Pavla. Kromě Prchala u Babiše posléze skončili další členové marketingového týmu.
Poslední Babišova kampaň z dílny Prchalova týmu přitom vyvolala velké emoce, expremiér za ni schytali tvrdou kritiku. Na billboardech například útočil na Pavla tak, že jej označoval za válečného štváče. „Generál nevěří v mír. Volte mír. Volte Babiše,“ zněl jeden z Babišových sloganů. Další text upomínající vláku na Ukrajině zněl: „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat, ne voják.“