Spolupráce s menšími pivovary je výhodná pro obě strany, říká ředitel Budvaru

Petr Dvořák

INTERVIEW, Petr Dvořák - 6.8. v 17:30

Budějovický Budvar loni uvařil rekordních 1,7 milionu hektolitrů piva a dosáhl také nejlepšího zisku od roku 2001. Podle generálního ředitele Budvaru Petra Dvořáka, který byl hostem pořadu Interview na televizi CNN Prima NEWS, chod národního pivovaru nijak zvlášť nepoznamenala ani pandemie koronaviru.

Vlivem pandemie na několik týdnů zavřely hospody a restaurace, které tak mohly prodávat pivo maximálně v kelímku přes okýnko. Pivo určené k čepování pivovary začaly stáčet do lahví a snažily se ho během karantény prodat co nejvíc.

Situaci se pokoušela vylepšit například iniciativa zachranpivo.cz, která v databázi neprodaného piva zviditelňovala pivovary, které měly příliš výrobků na skladu. Přesto nakonec musely české pivovary kvůli pandemii vylít desítky tisíc hektolitrů piva a přišly o miliardy korun. Český svaz pivovarů a sladoven dokonce odhadoval až 50% pokles prodeje v době karantény.

Podle Petra Dvořáka však Budějovický Budvar koronakrize v porovnání s jinými pivovary tolik nezasáhla. „Vylévání piva nás potkalo, ale nebyly to zásadní hektolitry. Týkalo se to hlavně nefiltrovaných piv a těch z tanků, čili té části výroby, která není tolik trvanlivá,“ řekl ředitel Budvaru, který se v posledních letech snaží pomáhat i menším tuzemským pivovarům.

„Spolupráce s menšími pivovary přináší pozitiva pro obě strany. My menší pivovary zviditelníme, že je jednoduše řečeno pustíme k pípě. Ony zase doplní naši nabídku o zajímavá piva,“ vysvětloval Dvořák.

Druhý největší exportér piva v Česku

Kromě tuzemského trhu se Budvar v budoucnu bude soustřeďovat i na to, aby dostával menší pivovary i do zahraničí. V současné době je problém v tom, že menší značky ještě nedisponují dostatečnými technologiemi na to, aby jejich pivo bylo dlouho trvanlivé, což je u zahraničního prodeje nezbytné.

Budějovický Budvar, v zahraničí známý jako Budweiser Budvar a v USA Czechvar (kvůli sporu s americkým „Budvarem“, pozn. red.) je druhým největším českým exportérem piva do zahraničí hned po Plzeňském Prazdroji. Na rozdíl od „Plzně“ je ale Budvar stále národním pivovarem.

Tagy:
pivo CNN Prima NEWS Interview pivovar Český svaz pivovarů a sladoven Budějovický Budvar USA koronavirus pandemie koronaviru Budvar Budweiser Budvar Petr Dvořák české pivo koronavirová recese pandemie covidu-19 Plzeňský Prazdroj, a. s.